Senaste nytt

Mat ombord

isv97tkn

Medlem
Hoj
Vet inte om det finns en sån tråd men det vore kul och kunna se en sammanställning över olika teman under olika perioder på olika flygbolag.

Ska nu flyga med Swiss i Mars i Europa och undrar över vad det serveras för mat.
SRN-ZRH-AGP

Det var ett tema i feb" From 4 – 17 February 2015 SWISS will celebrate the “Katzenmusik“ by serving special dishes in SWISS Business on selected flights within Europe."


På Long Haul flygningar verkar det vara något schysst i Mars.
SWISS Business catering | Award-winning culinary delights | SWISS
 

Senator

Moderator
Vi får väl anta ARN. Nu är du som @agehall

Jag var faktisk osäker.. men det borde vara som du säger.. Nej, jag är inte som @agehall han är mycket trevligare än vad jag är ;)

Men antar vi att vi talar om Stockholm - Zurich - Malaga så serveras det varm mat på båda sträckor. Som oftast är det en liten sallad, varmrätt, ost och efterrätt. Jag åker själv sällan numera med morgonflygen till/från Zurich-Arlanda LX1248/1249 som är frukost flighter, då är det inte samma upplägg.

På de andra flighter så är det normalt två varmrätter: en kött och en vegetarisk...Som Senator får jag (som oftast) frågan först vilket jag vill ha...
 

Senator

Moderator
Bild från senaste eftermiddagsflight till Zurich..

16e9ecf5201edad75b458ba1702f53cd.jpg
 

isv97tkn

Medlem
Hej
Har nu åkt Business med Swiss Arlanda- Zurich-Malaga och tillbaka.

Tycker det var en bra resa .
Bra dryck med mycket Champagne, gott vin och helt ok mat samt en del påskgodis. Lindt Haren.
Det serverades en fin och god köttbit på en tur men den gick tyvärr inte att skära med de små knivarna.
Mycket ojämn service på de olika flygningarna men aldrig dålig.

Nu reste vi ut den 29 mars och hem den 5 så det var inte så mycket folk i lounger och i främre delen av planet.Det var en väldigt behaglig resa.

Loungen i Malaga var väl så där ( varmt vin men det byttes ut efter en stund) men stor och vilsam lounge när alla svenskar som skulle åka med sas hade dragit ;-) .

Loungen i Zurich var bra men hade druckit en hel del på vägen ner så det blev bara ett glas vatten. Hem var det så kort tid att vi hoppade den.

Har nu bara åkt med Swiss och BA i Business och BA vinner.
Bättre mat och mycket bra lounge i London. Swiss får 3,5 BA får 4.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Har nu bara åkt med Swiss och BA i Business och BA vinner.
Bättre mat och mycket bra lounge i London. Swiss får 3,5 BA får 4.

Du har inte rest med BA sedan de nya kabinerna infördes va? I princip så är det bättre att handla med sig käk på pressbyrån nu och sitta på nödutgång i economy än att flyga club europe. Det finns ingen som helst plats för benen längre...
 

isv97tkn

Medlem
Hej
Vet inte men antagligen inte. Förra sommaren åkte jag .
Super god mat.
Gott indiskt lamm dit och Chilli marinerad scampi hem.
Bra service med skumpa o supergott vin åt både dit och hem.
Loungen var kanonbra. Champagne om man frågade.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

agehall

Medlem
Tja, alla tycker vi olika. Vi som kört BA troget ett tag håller nog inte med dig numera. De har gått ner sig rejält sista året och det kommer inte att bli bättre...
 
Toppen