Senaste nytt

Germanwings Bra eller Dåligt??

D

Deleted member 4971

Guest
Personligen säger jag tvärblankt nej tack då det är ett lågprisbolag.
 

KristoferS

Medlem
Det är väl samma som alla lågkostnadsbolag. Dum idé.
Att flyga är mer avancerat än att köra bil eller åka tåg. Det måste priset få återspegla.
 

Dr. Miles

Expert
De är ungefär som Norwegian, bortsett ifrån man inte kan välja säte vid check in (på Norwegian kan man välja säte på check in automaterna gratis).

Här kommer några bilder från Germanwings flight på Stockholm->Hamburg.
Germanwings ARN-HAM, 01.JPG

Germanwings ARN-HAM, 03.JPG

Germanwings ARN-HAM, 05.JPG

Germanwings ARN-HAM, 07.JPG

Germanwings ARN-HAM, 08.JPG
 

Fredrik

Medlem
De är ungefär som Norwegian, bortsett ifrån man inte kan välja säte vid check in

Jag är rätt säker på att jag valt plats. Har du möjligen BASIC-biljett?

En förvirrande sak med Germanwings är att det är skillnad på SMART och BASIC. Med SMART-biljett får man en påse med en macka och en minivattenflaska samt att man får något mer att dricka. Jag tror också man får välja plats vid check-in.
 

Dr. Miles

Expert
Jag är rätt säker på att jag valt plats. Har du möjligen BASIC-biljett?

En förvirrande sak med Germanwings är att det är skillnad på SMART och BASIC. Med SMART-biljett får man en påse med en macka och en minivattenflaska samt att man får något mer att dricka. Jag tror också man får välja plats vid check-in.
Jag köpte billigaste möjliga = BASIC.
När man väljer BASIC, kan man inte använda Lufthansa lounger även om man har Miles&More Frequent Flyer (FTL) status.
Däremot med SMART fare kan FTL använda Lufthansa lounger.
 

Voyageur

Medlem
Som med alla andra low budget flygbolag som förstört flygmarknaden och upplevelsen helt det senaste decenniet, undvik så gott det går!
 
Toppen