Senaste nytt

Austrian, Brussels Airlines, SWISS billiga Economy class ger 50% miles till United Mileage Plus

Dr. Miles

Expert
Förr kunde man inte tjäna några miles av Austrian, Brussels Airlines, SWISS billiga Economy class biljetter (ofta i T, E, L, K klass) i något bonusprogram än Lufthansa Miles&More men sedan 2015-MAR-01 går det att kreditera dessa bokningsklasser till United Mileage Plus, så länge biljettnummer inte börjar med 016-.

Intjäning av dessa bokningsklasser till United Mileage Plus är 50% av flygavstånd så det är ofta bättre än Lufthansa Miles&More (25% eller 125 miles).

Vissa bokningsklasser ger också miles till Air Canada Aeroplan.

Austrian:

Till United Mileage Plus:
Deep Discount Economy: S, T, E, L, K 50%

Till Air Canada Aeroplan (endast på long haul flight):
Economy: S 100%
Deep Discount Economy: T, E, L, K 50%


Brussels Airlines:

Till United Mileage Plus:
Deep Discount Economy: S, K, T, L, E, N 50%

Till Air Canada Aeroplan
Economy: S, T 100%


SWISS:

Till United Mileage Plus:
Deep Discount Economy: E, K, L, T 50%

Till Air Canada Aeroplan
Deep Discount Economy: W, S, T, L 50%
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Beroende på totala flygavståndet och biljettpriset, kan det löna sig att köpa biljetten från United (med 016- biljettnummer).

Kalkylen är dock (Base fare + bränsletillägg i USD) x 5 så flygskatterna räknas inte.

Fly with Austrian Airlines | United Airlines
United skrev:
The ticket price is the base fare plus carrier-imposed surcharges. Actual mileage posting will be determined by the actual ticket price, purchased ticket routing, fare class, ticket issue date, flight departure date and the Premier status and residency of the traveler. For tickets purchased in a currency other than U.S. dollars, we will convert the purchase to U.S. dollars and then calculate the number of miles you will earn.
 

Senator

Moderator
Först tänkte jag att detta inte var så bra då vi behöver boka enbart USA resor med delar som flygs av ovan flygbolag. Sen kom jag ihåg att United.com ställer ut alla möjliga biljetter på dessa bolag :) Som t.ex. min SAS ARN-NCE i "A" kombinerat med CDG-FRA-ARN med Lufthansa i "Z".

Bra tips att kombinera med United.com då du får 016- biljett där!
 
Toppen