Senaste nytt

Lyxkryssning till St Petersburg med familjen

I helgen fick jag höra att man kan åka på riktiga "lyxkryssningar" till St Petersburg och började söka lite på möjligheter. Hittade ett upplägg där man besöker Helsingfors, St Petersburg och Tallinn som troligen skulle fungera för en barnfamilj. I princip stannar man på morgonen och får 1-2 dagar i land (med hotell på stoppet i St Petersburg).

Blev dock väldigt förvånad över hur små hytterna är - även om man väljer största sviterna. Och priserna blir ju lätt lite galna.

Jag har några exempel nedan, har jag missat något här som jag borde förstått?
 
Antal resenärer: 2 vuxna 1 barn

Kryssningsinformation

Fartyg: Costa Luminosa
Avresedatum: 2015-06-13
Avresehamn: Stockholm, Sverige
Destination: Norra Europa
Antal nätter: 7

7n_Luminosa_STO.png

Rederi:
Costa Cruises

Resrutt:
Stockholm, Sverige, Stockholm, Sverige, Helsingfors, Finland, St. Petersburg, Ryssland, St. Petersburg, Ryssland, Tallinn, Estland, Stockholm, Sverige, Stockholm, Sverige

Skärmavbild 2015-04-27 kl. 13.27.15.jpg
 
Kollade lite på Royal Carribean och det var runt 75 000 kronor för liknande resa med lite större rum. Lite galet va? Eller har jag bara inte förstått vad en kryssning är för något :)
 

FF#1

Medlem
Saftiga priser, men kan det inte vara så att detta ingår i en längre kryssning, och de bara toppar upp tomma hytter med detta som en delresa?
vad gör båten resten av tiden?
 

Magino

Medlem
Vill du kryssa till St Petersburg och åka på riktigt lyxkryssning skulle jag titta på Seabourn. De har 7 nätters resor mellan Stockholm och Köpenhamn i båda riktningarna. Priserna startar på €3000 per person men då ingår free flow av champagne (Nicolas Feuillatte), caviar (odlad i sydamerika) och en massa andra härligheter ombord.
 

Sealord

Medlem
Om valet står mellan Costa och Royal Caribbean, måste jag starkt rekommendera Royal Caribbean - spreciellt om det reser med barn. Costa är mer som Norwegian och Royal mer som ett riktigt flygsällskap, för att göra det förståligt på detta flygforum :) Å andra sidan kanske jag är lite skadad efter att ha arbetat två år där och därefter åkt på diverse kryssningar privat...
 
Toppen