Senaste nytt

Har du slösat bort EuroBonus poäng på något dumt?

Vi är alla rätt sugna på nya poäng men ibland gör man bort sig eller tvingas ta dumma beslut för att lösa en situation. American Express 2-för-1 voucher till London i Economy eller uppgraderingar som inte ger något. Eller köpa muffins ombord på flygplanet?

En av mina värsta slöserier var när jag valde att boka SAS Business Class (C) från Stockholm till Longyearbyen via Oslo utan att tänka mig för. Samma resa fanns tillgänglig i Economy men jag tänkte att det vore fint med Business för det är ju rätt många timmars flygning.

Sen hamnade jag på rad 23 som EuroBonus Guld i Business Class och fick inte ett gratis kaffe. Dåligt utnyttjade poäng :D

Vad är ditt värsta exempel på EuroBonus slöseri?
 

EBGGOT

Medlem
180,000 p för GOT-BKK med SK i C .... (då kostade ord. pris 130,000p och man fick ingen "earn" när man körde "bäst tillgång"
 

dino_81

Medlem
I tidernas begynnelse när det gäller poängsamlande för mig hade jag ett gäng EB-poäng som höll på att löpa ut.

Jag köpte saffranshonung via poängshoppen. Gott men inte särskilt prisvärt.

När jag ser poängkostnaden för muffins och annat i cafésortimentet blir jag nästan kallsvettig av tanken att folk spenderar sina poäng på sådant.
 

Henrik_B

Medlem
Min top tre lista!

1. Boende i standardrum på Waterfront i en vecka under lägenhetsrenovering.
2. Globalkniv i EB shoppen.
3. Trepack Mascara i onboard-shoppen, två av dessa hann torka innan poängen förföll. Ska tilläggas att dessa var en present.
 

maswan

Medlem
När jag glömde mina poängshoppade noise-cancelling hörlurar i stolsfickan i ett plan efter knappa 6 månaders användning och behövde poängshoppa nya.

Kallsvettigheten kan jag bjuda på, muffins ombord är ju en av de få sakerna som går regelbundet att klämma in som användning "i anslutning till tjänsten" för mig som inte åker så mycket longhaul att spendera poängen på uppgraderingar.
 
Toppen