Senaste nytt

Snabb fråga ang kabinbaggage, resa Köpenhamn-München-Sao Paolo?

jfk

Medlem
Hej,

skall imorrn åka CPH-MUC-GRU (Sao Paolo). Biljetterna är i Business hela vägen. Enligt Lufthansa så är reglerna 2 kabinbaggage när man flyger i Business.

CPH-MUC trafikeras av Lufthansa Cityline, Embraer 195

Min fråga är då, får jag fortfarande ta med mig 2 kabinbaggage på den första flygningen till MUC?? Jag tänker eftersom att planet är "litet" att det ev. inte går.

Tacksam för snabbt svar!
 

Kricka

Medlem
Jag skulle inte våga chansa på två handbagage i ett så litet plan ! Möjligen kan de
ha tjänsten att man lämnar ena handbagaget vid trappan och återfår det vid ank.
till MUC. Har inte testat det själv..
 

Senator

Moderator
Lufthansa har normalt "Delivery at Aircraft" för de mindre flygplan. Men, ER-195orna är inte direkt "små" då dessa tar 120 passagerare som är lika mycket som de äldre B737-500orna Lufthansa har i flottan.

Om jag minns är det bra utrymme ombord. Vidare är stolarna 2-2, och platsen bredvid dig ledig. Så i värsta fall kan du använda detta utrymme för att lämna en väska. Ser inga problem alls här..
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Jakob K

Medlem
E195 rymmer lätt en väska på LHs mått för handbagage. Jag har gjort ett antal legs med Air Dolomiti bl.a. sista månaden. Att maskinen dessutom (subjektivt mig) går tystare än A32X gör ju bara saken bättre.
 

Agö

Medlem
Ja, det är hyggligt med utrymme. De senaste två gångerna jag åkt LH C med Embraer CPH-MUC-CPH har vi dessutom varit tre resp. tio personer i affärsklass - på hela tio rader så inget större bekymmer med plats. Jag har inte haft några problem med att få in en större weekendbag på bagagehyllan.
 

FF#1

Medlem
Dessutom så om det mot förmodan skulle vara så att din väska är för stor eller det är för liten plats, så får du du lämna den vid gate och får tillbaka den när du kliver av så bra att köra på två väskor. Är rätt säker att det bara är att ta ombord dem.
 

ACervin

Medlem
Nu verkar det som risken är liten, Men packa den ena väskan så att den är incheckningsbar om det kniper, dvs inget ömtåligt eller dyrt.
 
Toppen