Senaste nytt

Har SAS blivit snålare med tillgängliga poängplatser?

Gnopps

Medlem
Jag har uteslutande använt mina poäng för resor mellan Köpenhamn och Helsingfors de senaste åtta åren, vanligtvis bokad mindre än en månad i förväg. Det är inget jag kan visa med siffror, men jag har en känsla av att det sedan några år tillbaka finns allt färre och färre bonusplatser lediga på flygen.
När jag började boka denna sträcka brukade det sällan vara några problem att hitta platser vid lämplig tid, därefter har jag mest kunnat välja mellan obekväma tider och när jag nu tittade för resor i juli fanns det många dagar utan några platser alls! Bokningssidan visar varken direkta eller anslutningsflyg på de dagar jag önskar.

Kan det vara att SAS bokningsmotor inte klarar av att hitta tillräckligt många alternativ (jag vet sedan tidigare att t ex. anslutningar via Oslo inte visas automatiskt)?

Eller är det att det finns lika många poängplatser som förr men att de sålt slut pga. kampanjer (finns ju en fin jättebra sommarkampanj nu) och/eller fler medlemmar?

Är problemet att flygen i sig är för fulla med färre turer på sommaren? För tillfället är Q den lägsta bokningsklass som är ledig.

Vore kul att höra vad ni andra har för upplevelser, är det "lätt" att få tag på en poängplats?
 
Toppen