Senaste nytt

SurpriseCitytrip.com - någon som har testat?

Jag sprang på en sida som heter SurpriseCitytrip.com, vars affärsidé är att sälja resor med flyg och övernattning billigt utan att man har en aning om vart man ska åka. Idén är ju rolig, men misstänker att flygbolagen som används är Ryan air och liknande.

Med researrangören Flywise får jetsettern en överraskningsresa till någon av 50 destinationer runt om i Europa. Varje resa väljs slumpmässigt, utifrån önskemål om avresedatum och avreseflygplats.
...
Exempel på potentiella destinationer: Warsawa, Krakow, London, Bremen, Paris, Bryssel, Rhodos, Alghero, Milan, Alicante, Barcelona, Rom, Pisa, Zadar, Palma Mallorca, Malaga, Venedig, Edinburgh

Priset ligger på en tusing per person i dubbelrum inkl flyg från Stockholm, Göteborg, Malmö eller Oslo. Sen kan man köpa till ett antal tilläggstjänster, bl a få reda på destination 24 h innan avgång, uppgradera till fyrstjärnigt hotell etc.

Är det någon som har testat?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Joakim

Medlem
Lite spännande att inte ens veta varifrån flyget kommer att gå.. Man kunde välja antingen ARN/BMA/NYO eller GOT/MMX.
Blir ju otroligt mycket dyrare/bökigare för en GBGare om han måste ta sig till Sturup.
Vem sjutton bokar detta?
 
Lite spännande att inte ens veta varifrån flyget kommer att gå.. Man kunde välja antingen ARN/BMA/NYO eller GOT/MMX.
Blir ju otroligt mycket dyrare/bökigare för en GBGare om han måste ta sig till Sturup.
Vem sjutton bokar detta?
Ja kan man inte välja flygplats så blir det ju förbannat jobbigt.
Jag gillar idén, men tror inte att standarden kommer leva upp till mina förväntningar....
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tycker hemsidan känns rätt sunkig. Vem står bakom företaget? Bara mailkontakt innan man har en bokning. Och varför skulle man egentligen använda dom, vad är vinsten?
 

Per N

Medlem
Detta kan man göra själv. Ta en blöt kväll hemma och boka en resa innan man går och lägger sig. Dagen efter minns man inte vad man bokat och vips så har man en "Surprise Trip". Dock kan det vara vettigt med en post it lapp så man åtminstone minns ATT man bokat. Sorry för utsvävningen, beror nog på att det är lördag :)
 
Verkar väldigt suspekt och jag tror att man inte bör ha några höga förväntningar varken på resmålet, flygresan eller hotellet.
 
Toppen