Senaste nytt

Vilket Radisson Blu ska jag välja i Istanbul?

Jonas C

Medlem
Sitter och kollar boende inför min weekend till Istanbul nästa helg. Tänkte bränna lite Club Carlson poäng för en vistelse på något av de tre Radisson Blu hotellen i staden. Just nu har jag främst Radisson Blu Bosphorus i åtanke som det bästa hotellet, eller är något av de andra två bättre? Och hur generösa brukar de vara med uppgraderingar som Carlson Gold. Tips mottas gärna!
 

fcx

Medlem
Jag har bott på Radisson Blu Asia. Fina och fräscha rum. Uppgraderad. Tunna väggar. Ligger väldigt "off". Matförgiftad av frukosten.
 

mha321

Medlem
Bodde en natt på Bosphorus i höstas, men det är det enda av dem jag har testat. Bra rum, ganska litet men mycket fräscht och trevlig utsikt mot bron. Ingen uppgradering som ccg (men som resultat av den stayen blev jag ccc, fast det är ju oberoende av vilket hotell det är).
 

johan_fbg

Medlem
Har bott på Pera som jag kan rekommendera. Själva läget i stort var bra men precis utanför hotellet hände inte så mycket, man fick traska iväg några hundra meter men sen finns där trevliga stråk/gränder som leder till den stora gågatan mot Taksimtorget. Eget litet hamam med bastu, pool och jacuzzi. Bra frukost.

Tog en båttur och passerade Radisson Bosphorus som såg trevligt ut där precis vid vattnet! Läget inte helt centralt som någon sa men det finns ju Uber i stan!
 

Elias

Medlem
Har själv bokat in mig på det relativt nyöppnade Radisson Blu Sisli hotellet, har för mig att det öppnade förra året. Någon som har erfarenhet av detta? Eller har koll på området? Väldigt länge sedan jag var i Istanbul:)
 

sembl

Medlem
Bosphprus är trevligt men off enligt mig. Istanbultrafikrn är inte nådig därifrån mot stan. Stort plus för universitetet bredvid med mycket bra spanläge och trevlig kaffeteria
 
Toppen