Senaste nytt

Se Bokningsklasser innan bokning BA?

Jag tänkte göra en bokning via ba hemsida med 7 segment Europa-USA.
Har valt premium economy och lowest price ticket type med intentionen Premium economy europa-USA och full economy resten. Kommer det bli full economy om jag väljer så eller kan jag få discounted economy )behöver de fulla tierpointsen)?

När jag ska genomföra bokningen så ser jag ingenstans vad bokningsklassen för de individuella flygen är, ska man inte kunna se det innan man betalar?
 

JensE

Medlem
Jag tänkte göra en bokning via ba hemsida med 7 segment Europa-USA.
Har valt premium economy och lowest price ticket type med intentionen Premium economy europa-USA och full economy resten. Kommer det bli full economy om jag väljer så eller kan jag få discounted economy )behöver de fulla tierpointsen)?

När jag ska genomföra bokningen så ser jag ingenstans vad bokningsklassen för de individuella flygen är, ska man inte kunna se det innan man betalar?
Klicka på flightnumret där du väljer vilken flight du vill boka i listan.
Där kan du hitta bokningsklassen. Tror du kan se det på andra ställen också under bokningsprocessen.
 
Klicka på flightnumret där du väljer vilken flight du vill boka i listan.
Där kan du hitta bokningsklassen. Tror du kan se det på andra ställen också under bokningsprocessen.
Klickade på flightnumret och även class(tror jag det andra klickbara alternativet var) ingen av de visade bokningsklass, bara att det var economy.

3 av mina 7 legs blev discounted economy, bookingklass M.
Går det att ändra utan att avboka hela flygningen?
 

AABack2ARN

Medlem
Förr var det väl alltid full economy men jag tror det har ändrats till att bli lägre klasser i ekonomi om man får T som långdistansklass. Men som skrivs ovan, klicka på flightnumret så står det "selling class" eller liknande
 

AABack2ARN

Medlem
Hmm. Det verkar inte stå när man väljer flyg (vid multicity) men väl när man fått ett prisförslag

ba.png


I fallet ovan var det en blandning av Y och H (vilket beror på att jag inte valde ett flyg med WT+ ser jag nu)...
 
Ok. Nu förstår jag iom att jag valde ett flyg som inte hade WT+ (Valde ekonomi då det var enda flyget som gick utan stopp JFK-DUB) på sista sträckan blev alla mina 3 inbound flights lägsta ekonomi. Grr

Går det korrigera via BA eller måste jag annullera och göra om?
 

AABack2ARN

Medlem
Du skulle eventuellt kunna ringa dem, men det tror jag leder till mer strul och kostnader. Så gör om och välj rätt känns som det säkraste alternativet...
 

AABack2ARN

Medlem
Om du menar sista segmentet på hela resan så ja, då brukar man få poäng. Finns massor med trådar om riskerna med detta men om du bara gör det någon enstaka gång är det nog ingen fara. Tänk på problemen med baggage om du tänker checka in något
 
Man måste ringa för att avboka. Kan jag ringa USA som har telefontid nu eller tillkommer det avgifter om man ringer BA support utanför sitt land?
 
Toppen