Senaste nytt

Dreamliner Experience Qatar Airways

KNA

Medlem
Landat efter andra flygningen med Qatars 787 Doha-CPH , och blev lite "Dreamliner Experience" vid takeoff Doha , kaptenen stannade på vägen ut till starbanan och medelade att det var ett fel på planet , han had 20150422_084807.jpg e varit med om det innan och skulle ta 20 minuter att fixa.
Tillbaka i gaten tog det 9 minuter innan ny champagne hälldes upp och var bara att luta stolen och vänta.
Efter 30 min (och fler glas) medelade kaptenen att det skulle ta 20 min till , vi kom iväg en timme sent.
 

Gus

Medlem
Bästa businessprodukten ever! (av de jag provat)!! Vad avis jag blir!! När jag flög Doha-Köpenhamn häromdagen så fick jag dock
inga nötter till min champagne. Och ingen drink före maten heller när jag tänker efter.
 
  • Gilla
Reactions: KNA

KNA

Medlem
Bästa businessprodukten ever! (av de jag provat)!! Vad avis jag blir!! När jag flög Doha-Köpenhamn häromdagen så fick jag dock
inga nötter till min champagne. Och ingen drink före maten heller när jag tänker efter.

Tyvärr var nötterna kalla ;-) På vägen ner fick jag varma nötter till en drinkbeställning
Drink före maten beställdes utan problem när de frågade vad man ville äta efter takeoff

Helt klart bästa servicen ombord , och inte bara på den något försenade flighten
 

segra

Medlem
Längtar till Oktober. Maldiverna here we come!
Blir 787 CPH-DOH-CPH sen QR´s A320 med
nya stolarna DOH-MLE-DOH. Synd bara att DOH-
MLE klassas som business och inte First, hade varit
trevligt att besöka nya F-Loungen Al Safwa(?) om den
nu har öppnat i okt.......
 

johhenrik

Medlem
Jag är benägen att hålla med om klassen de håller. Jag flög ARN-DOH förra torsdagen i C. Otroligt bra service och kabinen är ju fantastisk. Kändes som ett stort vardagsrum. Jag har aldrig innan dess öppnat Champagne ombord (småflaskor med skruvkork ej inräknat ;) ), men i den lilla "baren" bak var jag o öppnade 2 flarror under flighten. Rätt nice o resa sig upp, gå bak, öppna en flaska o hälla upp. Man gör två flugor på smällen där - motion och champis. ;)

Jag tycker nog också det är den bästa C-produkt jag har provat.
 
Toppen