Senaste nytt

Tvångsbyte av lösenord på Hyatt.com

Fredrik

Medlem
Det verkar som att det är problem på Hyatts hemsida för jag blev tvungen att byta lösenord för att kunna logga in. Absolut ingen information om det på hemsidan men på One Mile at a Time såg jag en post om samma sak så det verkar ha hänt något.

Hur vore det med lite info eller är det någon katastrof som hänt?
 

Fredrik

Medlem
Verkar inte bättre. Mitt klagomål handlar nu om hur de kommunicerar. Jag ser att några fått mail men det gäller inte mig. Kanske får jag det senare.
 
Jag håller med, känns inte helt tryggt med så lite information - dessutom verkat hyatt.com ligga nere för mig nu.

@Fredrik är din avatar förövrigt nyckeln till PHT?
 
Det här kom från Hyatt:

As part of Hyatt Gold Passport’s routine monitoring of member account activity, we found a small number of accounts were accessed by an unauthorized individual utilizing member usernames and passwords. We have no reason to believe, at this time, the login information was obtained through Hyatt Gold Passport, and we continue to analyze and monitor our systems. We have reached out to members we know have been affected to resolve any concerns.

To enhance your account security, we are resetting all passwords connected to a username. The next time you sign in to your Hyatt Gold Passport account, you will need to change your password by following the directions below. We strongly recommend that you reset your username and password to a unique combination not used elsewhere. You will not be able to access your account online until you change your password.
 

DonM

Medlem
Fick samma mail tidigare i dag. Gick in för att byta lösenord och ser att deras policy för lösenord kräver 6-12 eller 14 tecken. Ej specialtecken - endast bokstäver och siffror. Slutar inte att förundras över alla websidor utan krav på specialtecken - gör en stor skillnad för hur lång tid det tar att hacka ett konto. Extra pinsamt eftersom dom tydligen redan har blivit hackade...
 

mha321

Medlem
Om det finns en teknisk anledning att de inte används, så är det ett tydligt tecken på att de gör väldigt mycket fel. Likaså de som sätter max längd på lösenorden - det tyder ju på att de faktiskt lagrar lösenordet någonstans.

Jag tror dock snarare att det handlar om kundtjänst som anledning vad gäller specialtecken. Om du ska kunna ringa in och försöka förklara för dem vad du har för lösenord, så blir det mycket lättare om du inte har specialtecken.
 
Toppen