Senaste nytt

Radisson Blu Hotel Berlin - Häftigt hotell med världens största cylindriska akvarium

Jacob

Medlem
Hotellet är möjligtvis inte lika nytt och fräscht som när det öppnade för tio år sedan, men det är fortfarande ett häftigt hotell. Det är svårt att inte bli imponerad av AquaDom och det väldesignade atriumet, bland det första man ser när man kommer in. I övrigt är det inte mycket som saknas för att göra det…
 

AtleFlyg

Medlem
Var rätt bra när jag bodde där för 3 år sedan. Bra läge, bra service. Åt och drack dock inget på hotellets restauranger/barer så kan inte uttala mig om det.
Från TXL fanns det flygbuss som stannar precis utanför hotellentrén.
 

sembl

Medlem
Jag tycker att rummen är för små men baren och servicen är i toppklass tycker jag. När man beställer cocktails/skumpa i baren får man oftast olika sortes snacks/jorgubbar beroende på vad man dricker.
 

fcx

Medlem
Baren tillhör toppklass bland hotellbarer. Rummen är lite för enkla för att motivera deras ordinarie prissättning tyvärr.
 

lowflyer

Medlem
Bodde på detta hotell 2014 och incheckningen var EXTREMT långsam! Låter som att dom ofta har väldigt mycket att göra där?
Baren är givetvis väldigt mysig vid sidan om AquaDomen och rum med utsikt mot floden är mycket fint.
Frukosten var kanon med custom made omelett, riktig juice, riktigt kaffe, bra frukt etc.
När barnen tröttnade på frukostätandet fanns det ett rum med DVD och lite sånt där dom kunde roa sig själva till föräldrarnas stora glädje.
Och poolen var som sagt väldigt trevlig! Bra läge allmänt. Vill man ha en bit mat och/eller öl men inte har tid att gå iväg allt för långt kan jag rekommendera Hackescher Markt. På vägen dit kommer man dessutom troligen att passera denna trevliga butik: Offizieller Weber Original Store® Berlin :D
 
Själv upplevde jag frukosten som något stökig - då den inte serverades inne i någon restaurang utan ute i lobby området i baren. Men vet inte om det var permanent eller tillfälligt?
Själva innehållet var dock till belåtelse.
 

LarsM

Medlem
Jag bodde där för två veckor sedan i samband med konferens på hotellet.
Lobbybaren med stora akvariet är great. Rummen hyssade men lämnar inga stora minnen bakom sig.
Frukost fanns nu både i restaurangen och ute i lobby. Den inne i restaurangen var bra med kock för omeletten osv...
 

lowflyer

Medlem
@lowflyer Rummen är rätt små - bokade ni extra rum för barnen eller hur löste ni det ?

Dom kunde inte placera en vanlig extrasäng i business class-rummen som jag bokat. Det var endast möjligt i std-rummen.
Hittade mailsvaret från hotellet:

For children up to 3 years we have the possibility to put a crib in your room free of charge, or we could offer you an extra bed for a surcharge of EUR 31.50 per night excluding breakfast.
If you do not like to reserve an extra bed, the 3rd person under 17 years can share the existing bed without any charge.
But an extra bed is only possible in our Standard category.
Så crib fick det bli eftersom vi bara hade en liten 3-åring med oss. Med större barn blir det ju helt klart klurigare.
Antar det får bli fler rum då ja.
 
Toppen