Senaste nytt

Resebyrå (Resecentrumgruppen) avbokad min flygbiljett utan skälig anledning, vad gör ?

---- Redigera ----
Eftersom den resebyrån ignoreras mitt förslag. Resebyrån är "Resecentrumgruppen".
Jag har lämnat in mitt klagomål till KO.

Jag har negativt erfarenhet med dem , ibland få höra att de har nöjda kunder också. Men boka med egen risk
----------------------------------------------------------------------------------------------
Igår kväll så bokade jag en flygbiljett ARN-NRT-ARN med Qatar Airways som kostade 3700 kr med en online resebyrå. Allt är betald utan några problem, fick kvittot, bekräftelse och bokningsnummer.

Kollade upp på Qatar Airways websida med bokningsnummern, kan välja sitt plats och så vidare utan några problem.

Men idag fick jag mailet från den resebyrån att Qatar Airways har haft tekniska problem med priser och bokning. Min bokning har dessvärre inte gått igenom och pengarna har återbetalats till mig?! Jag ringde upp Qatar Airways på en gång, fick svar att det fanns inget problem men det var resebyrån som avbokade min flygbijett.

det är otroligt att de kan helt enkelt annulleras biljetterna fast att det var inte mitt fel!? jag bara undrar vad man kan göra nu ? anmäla till KO ?

tack så väldigt mycket för din hjälp och råder, det uppskattas!

(sorry för min dåliga svenska :))
 
Last edited:

h9kh9k

Medlem
det är otroligt att de kan helt enkelt annulleras biljetterna fast att det var inte mitt fel!?
Titta igenom avtalet du gick med på i samband med bokningen. När jag nu tog en snabb till hos MrJet finns det inskrivet att resan kan komma att avbokas (av dom) inom 24 timmar av bokningen och då utgår ingen ersättning och gissar att dom flesta har något liknande, men gå till siten du bokade på och läs igenom avtalet om du inte gjorde det innan du gick med på det och se vad som står.
 

AABack2ARN

Medlem
Kan detta vara ett resultat av att Qatar har önskat "payment verification" (som beskrivs i en annan tråd) och online resebyrån kan inte hantera detta utan bokar helt sonika av biljetten eftersom inget biljettnummer har utfärdats (biljettnummer och bokningsnummer är inte samma sak)?

Mitt råd skulle vara att kontakta resebyrån i första hand - det är dem du gjort affären med. Är det en onlineresebyrå som inte har någon kundtjänst så skulle jag råda dig till att hitta en annan resebyrå.
 

Kastrup

Medlem
Googla namnet på resebyrån och ni hittar en och annan forumtråd där folk blivit lurade på olika vis. Eftersom trådskaparen inte valt att publicera namnet här vill jag inte göra det heller, men uppmuntrar vederbörande att göra så.
 

Kastrup

Medlem
Varför väljer ni att inte publicera namnet på resebyrån? Det är ju en allmän upplysning som kan hjälpa andra om det ni säger är sant?

Jag fick namnet i ett PM. Om @jagaralexander väljer att inte publicera det, tänker inte jag göra det. Informationen kom till mig i ett PM och med respekt till avsändaren vill jag inte publicera informationen i forumet.

Jag tycker dock som er att namnet ska publiceras, men då av OP.
 
Jag har diskussion med dem nu , men det verkar som vi har nått ingenstans. De har erbjudit samma flygbiljetter men så klart dyrare.

Jag kommer att avslöja namnet snart när alla alternativ dessvärre inte på min sida.
 
Toppen