Senaste nytt

Har valt platser via SAS, syns inte hos United

Totopez

Medlem
En fråga, jag har ett antal inrikesresor i economy med United i sommar. Resorna är bokade genom SAS som en del av ett North American Airpass.

Som EBG kan jag välja platser genom SAS även på UA-flygen, även deras Economy Plus, vilket jag har gjort. Detta syns även om jag går in på Checkmytrip och kollar. Om jag däremot loggar in på United.com så har jag helt andra platser. Där kan jag endast välja vanliga economy-platser och inte Plus.

Så frågan är, vem kan man lita på? Jag vet att platsbokning inte är något definitivt, och något som kan ändras hela tiden. Men jag vill ju hellre välja anständiga platser i economy genom United än att få se mina bokade Plus-platser försvinna och så sitter vi helt plötsligt utspridda.

Kommer mina bokade platser från SAS in hos UA eller inte?
 

AABack2ARN

Medlem
Eftersom du inte har rätt att sitta i Economy Plus som EBG så har nog Uniteds sida mer rätt. Så när du bokar platser via SAS kommer nog förvisso systemen allokera dem till er. När du sedan går in på Uniteds hemsida triggas en koll och då blir du av med dina platser eftersom du inte har rätt att välja Plus-platser. Så frågan är snarast vad som händer om du väljer platser på SAS och sedan INTE går in på United - kommer då era sittplatser veriferas med automatik och utan att du gör något eller kan du hoppas på att få behålla platserna? Jag vet inte. Men om det är viktigt att sitta bredvid varandra skulle jag nog allokera platser i vanliga Economy och därmed öka chansen att ni får behålla era platser.
 

Totopez

Medlem
Tack. Eftersom jag flyger med barn känns det hyfsat viktigt att sitta tillsammans.
Jag väljer bästa möjliga platser via UA istället.
 
Toppen