Senaste nytt

Etikettfråga: Vad gör du om din stolsgranne S N A R K A R?

Det är sjukt jobbigt om någon snarkar så högt att du själv inte kan sova på flighten - hur hanterar du situationen?

Den här kvinnan verkar ha fått spelet totalt: Woman removed from plane for 'stabbing' snoring man with pen at Chicago airport - Americas - World - The Independent

"A plane was unable to take off in the US on Thursday when a man claimed he had been “stabbed” with a pen by a fellow passenger angry at his snoring.

The Southwest Airlines flight from Chicago Midway airport to Manchester, New Hampshire, eventually left two hours later after the woman was removed.

Footage from the plane showed it returning to departure gate, where several police officers boarded and fire engines and ambulances gathered outside."


 

fcx

Medlem
En "vänskaplig" och diskret knuff (maskerad som en olycka) i rätt riktning brukar lösa problemet om stolsgrannen snarkar i economy. I business sitter man tillräckligt långt ifrån varandra för att man får stå ut med det (öronproppar/hörlurar).
 

johhenrik

Medlem
Har aldrig drabbats. Ett par Etymotic HF-3 i öronen, ett avsnitt av P1s Filosofiska Rummet på låg volym, sen sover jag som ett barn utan att störas av andra ljud. :)
 
  • Gilla
Reactions: olo

chazzie

Medlem
Jag har nog vid några tillfällen varit den passageraren :rolleyes: Vid tät näsa mm. blir det lätt strul med lufttillförseln. Jag har absolut inga problem med om någon skulle peta på mig så jag vaknar till, är det störande så är det, no big deal :)
 

Olsson91

Medlem
Skulle nog inte bry mig då jag alltid har på mig hörlurar. Skulle de vara tillräkligt högt så antar jag att en framför/bakom säger till :p
 

NyfikenGrau

Medlem
En knivig fråga eftersom gärningsmannen inte har något som helst ont uppsåt...får man anta ;)

Jag kan nog inte komma på vettigare lösningar än hörlurar/öronproppar, eftersom en knuff hjälper i ca 30 sekunder mot en härdad snarkare.
Men ja det är väldigt störande om det är en lång nattflygning, är det dagtid kan man ju passa på att ta mycket småpromenader och hålla igång lederna.
 
Om jag inte har mina Bose med mig blir det en snabb diskret knuff.
Vid de tillfällen jag snarkar hemma är jag mottaglig för knuffar och blir inte det minsta irriterad :)
 
Toppen