swede77
Medlem
Tänkte berätta om en händelse med Turkish Airlines då jag reste i Business och hur mitt baggage försvann i 72 timmar. Mer än 3 månader senare har dom varken kompenserat eller givit en anledning.
I mitten av Januari reste jag ARN-IST-DAR i Business. Anslutnings tiden i IST var mer än 2 timmar.
Först på ARN var incheckpersonalen förvirrad och mitt baggage fick taggas om. När jag hade boardat i IST så satt jag på samma sida som baggaget lastades och såg mina 2 väskor och 2 andra väskor med priority tag som ställdes vid sidan av bandet. Jag antog att detta var för att väskorna skulle lastas sist, och därmed komma ut först på bandet. Men sedan stängdes den baggageluckan, jag påpekade detta för pursern som frågade ground crew (TGS). Dom svarade att det inte var någon fara och att mina väskor samt 2 andra skulle lastas i "aft compartment". Jag godtog denna förklaring.
Dock så upptäckte jag vid ankomst till DAR att så inte var fallet. 72 timmar senare anlände baggaget intakt, men då det finns dagliga flighter IST-DAR så undrar jag vad baggaget var under tiden? Dessutom körs inte baggaget ut till kund utan måste kvitteras ut på flygplatsen vilket i DAR innebär en resa tur-retur på cirka 4 timmar pga trafik.
Jag klagade till THY baggage som bad om ursäkt men inte gav en förklaring. Jag bad om kompensation i Miles (då denna biljett var en upgrade) men fick för några dagar sedan uppmaning att kontakta Miles and Smiles, (detta har tagit 3månader!!!)
Fortfarande inte fått en förklaring eller blivit kompenserad. Skall bli intressant att se vad som händer.
I mitten av Januari reste jag ARN-IST-DAR i Business. Anslutnings tiden i IST var mer än 2 timmar.
Först på ARN var incheckpersonalen förvirrad och mitt baggage fick taggas om. När jag hade boardat i IST så satt jag på samma sida som baggaget lastades och såg mina 2 väskor och 2 andra väskor med priority tag som ställdes vid sidan av bandet. Jag antog att detta var för att väskorna skulle lastas sist, och därmed komma ut först på bandet. Men sedan stängdes den baggageluckan, jag påpekade detta för pursern som frågade ground crew (TGS). Dom svarade att det inte var någon fara och att mina väskor samt 2 andra skulle lastas i "aft compartment". Jag godtog denna förklaring.
Dock så upptäckte jag vid ankomst till DAR att så inte var fallet. 72 timmar senare anlände baggaget intakt, men då det finns dagliga flighter IST-DAR så undrar jag vad baggaget var under tiden? Dessutom körs inte baggaget ut till kund utan måste kvitteras ut på flygplatsen vilket i DAR innebär en resa tur-retur på cirka 4 timmar pga trafik.
Jag klagade till THY baggage som bad om ursäkt men inte gav en förklaring. Jag bad om kompensation i Miles (då denna biljett var en upgrade) men fick för några dagar sedan uppmaning att kontakta Miles and Smiles, (detta har tagit 3månader!!!)
Fortfarande inte fått en förklaring eller blivit kompenserad. Skall bli intressant att se vad som händer.