Senaste nytt

Har SAS slutat att ge det dubbla i kompensation i resecheckar?

Mickey

Medlem
För ca 2 veckor sedan ansökte jag om kompensation enligt EU261/2004 då min flight från GOT blev en timme försenad så att jag missa mitt anslutningsflyg till SVG. När jag tidigare har ansökt om kompensation så har jag blivit erbjuden att få det dubbla i resecheckar, men denna gång så var det 250€ i cash eller 250€ i resecheckar.

Känns som ett konstigt beslut att ge exakt lika mycket i resecheckar som cash, men är väldigt glad att SAS inte nekar till den ersättning man har rätt till.

Är det någon annan på forumet som också blivit erbjuden att få lika mycket i cash som resecheckar?
 

agehall

Medlem
Har för mig att jag läst något liknande tidigare. Så det kan mycket väl vara en policyändring från SAS sida.

Personligen tycker jag det är bra, för då slipper man bli frestad att ta vouchers som man sedan har svårt att använda...
 

Mickey

Medlem
Fick ett mail idag från customer care att de tagit bort alternativet att få dubbla värdet i resecheckar.

SAS Customer care skrev:
Hej,

tack för uppfigterna.

Vi har tyvärr tagit bort alternativet med dubbla värdet i resecheckar så jag för över motsvarande 250EUR till kontot du angivit. Räkna med att det tar 4-5 bankdagar innan beloppet finns på kontot.



Med vänlig hälsning

Petra

SAS Customer Care
 
Toppen