Senaste nytt

Bästa tipsen för reserakning, inte reseräkning

Hur sköter ni rakningen när ni reser. Tar ni med er hyvel och rakgel eller kör ni med rakapparat/trimmer på resorna? Har ni någonsin rakat er i luften för att vara fräscha vid landning?

Tänker främst på er som reser i jobbet och måste komma fram till kund/kontor på fjärran ort och se fräsch ut inför jobbdag/möte.

Vilken reserakningsstrategi fungerar bäst?
 

Senator

Moderator
Ja du... BA la ner Arrivals Loungen i JNB, och jag minns hur jag stod i toan på upper deck på B747an för att göra någon form av "cat-wash", rakning och byta till kostym innan 10t möten i Sandton :)

Jag har använt otaliga Arrivals Lounges på LHR i förberedande syfte (BA, United, Air Canada). Samma med MAS i KUL. Dusch, rakning, och pressa en skjorta till dagens möte..

Nu som jag kör "Shaggedy Shaggy" så är det trimmer, Gillette (the best a man can get) och jag har äntligen hittat de produkter som funkar bäst för mig: Kiehl's rakprodukter. När jag är i USA köper jag alltid deras 100ml förpackningar..
 

Palazzi

Medlem
Körde rakapparat + raktvål förut (o hyvel hemma) för att det smidigast kom förbi kontrollen i ett handbagage. Numera låter jag skägget vara 2mm som kortast, o det är ju mycket smidigt att bara behöva torraka med en trimmer.

Krisar det finns det ju ofta lokala barberare i de länder jag reser (o de allra flesta andra också).

Jag rakar mig visserligen dagligen hemma, men har aldrig känt att det krisat så till den grad att jag plockat ip trimmer på ett flygplan eller i en lounge.
 

Viking75

Medlem
Rakar mig inte gärna i luften, känns inte riktigt ok. Om jag inte hinner till hotell så rakar jag med hyvel och gel på flygplatsen före eller efter landning.
 

sembl

Medlem
Med den torra luften på planet så undviker jag rakning där. Trimmar mitt skägg med trimmer innan jag reser iväg. Nu när jag är borta i 2 veckor så hinner det precis vara lagom att det är dags att trimma igen till typ 1mm innan det ser lite ovårdat ut. Jag tycker att det är viktigare med fuktande ansiktskrämer än att raka sig då man med en bra ansiktskräm ser superfräsch ut inför ett möte.
 

FF#1

Medlem
Rakar mig med hyvel, ser till att ha ett bra blad. Har jag större packning så har jag rakgel, om jag har en "påse" så har jag rakkräm på tub.
Gillar heller inte att raka mig ombord så jag brukar göra det innan eller vid ankomst om möjlgit.
 
Toppen