Senaste nytt

Tycks ha fått fel flygtider på biljetten till Chicago?

Viking75

Medlem
Hej,
Jag har bokat följande resa 2-4-1 business direktflyg med SAS i slutet av oktober.
Electironic Ticket angerdå följande tider:
ARN-ORD (flygtid 10.15-13.30)

Då jag börjar min resa från GOT så bokades en anslutningsresa redan kl 07.00 till ARN

Tittar jag nu på SAS sida ser jag att jag till min glädje att man bytt flygplan till A330 vilket innebär en bättre businessprodukt. Men jag blev duktigt förvånad av att se att flyget till Chicago går först 15.10

Vad gäller? och bör jag boka om mitt flyg från GOT till ARN för att slippa sitta och vänta för länge?
Hur blev det så här?
 

Dr. Miles

Expert
Jag tror att SAS ändrade tidtabell av Stockholm-Chicago ifrån hösten med tanke på flygplansrotation med Stockholm-Hong Kong linje.
Det finns någon tråd om detta men om du har möjlighet att boka om din anslutningsflyg, är det nog bäst att göra så.
 

jth

Medlem
Ja, det stämmer. Iochmed att Hongkonglinjen startar så ändras tidtabellen till Chicago från förmiddag till eftermiddagsavgång.
Jag tror inte det ska vara något problem att boka om ditt anslutningsflyg oavsett biljetttyp om du ringer SAS.
 

Viking75

Medlem
Ringt SAS som bekräftar det Dr. Miles och jth säger.
Nu sitter jag i kö till Tallinn för att boka om anslutningsflygen både på dit och på hemvägen.
SAS kunde se i bokningen att man inte kontaktat mig angående ändringen vilket man ska. Dock ser han att de noterat att Tallinn gjort en anmärkning angående ändringen den 10 februari.
Undrar om jag åker på någon "ombokningskostnad" nu?
Summering: Trist att behöva upptäcka sådant här själv, innebär lite meck och mindre tid i Chicago första dagen.
plus.. Nya kabinen samt att jag vi får lite sovmorgon.
Det känns som om det här blir bra!
 

AABack2ARN

Medlem
Diskuterades i denna tråd: Tidtabellsändring Stockholm-Chicago | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor

Ändringen publicerades 10 eller 11 februari så det är inte så konstigt att noteringen i bokningen kom just då. Undrar om de hade planerat att kontakta dig närmare avgångstillfället, eller om de helt enkelt hade missat detta?

Värt att notera är att SAS först publicerade nya tider för SK945 med avgångstid 12:00 från Stockholm. Den ändringen ändrades igen och blev tiden 15:10 som beskrivs i tråden ovan. Hoppas allt löser sig.
 

Viking75

Medlem
Det kommer säkert att ordna sig till det bästa. Det är ju som tur är gott om tid till resan.
Tallinn hade missat mig... De har nu lyckats boka om vår första anslutning GOT-ARN så vi både får lite sovmorgon! Vi får dock se fram emot att sitta lite i loungen på Arlanda.
Tyvärr har vi inte lyckats boka om sista flyget ARN-GOT på hemvägen. Vi får ge Tallinn lite tid att jobba på det, då det kan bero på SAS. Det gick helt enkelt inte att boka ett enda säte denna dag?
Som det är nu har vi 20 minuter mellan landning från ORD tills vårt nästa flyg lyfter mot Göteborg. Det hinner varken vi eller vårat bagage med...
Det kommer dock säkert att lösa sig.
Nu försöker jag luska lite med hotellet i chicago "Whyndham chicago riverfront) om vi kan förvara "alla shopping väskor" så länge då flyget går riktigt sent.
 

Layzedad

Medlem
Har aldrig haft problem med att förvara väskor på amerikanska hotell. Tyvärr har 30% ökad dollarkurs haft en negativ inverkan på shoppinglusten när man är i USA. Det blir inte lika kul att multiplicera med 9 istället för 7.
 

Viking75

Medlem
Jag hör vad ni säger... Glöm dock aldrig bort fördelarna av en lycklig fru som får flyga bekvämt, shoppa vad hon vill till barnen i "det förlovade" landet.
Själv är jag minst lika lycklig, då jag älskar att få flyga bra, må gott och känna att familjen mår bra.
 
Toppen