Senaste nytt

Visa and immigration data (APIS), Lufthansa hjälp!

Jag var för skoj skull inne och kollade vilka platser som fanns lediga på min flight till New York med Lufthansa på torsdag så gled jag in på något där man skulle fylla i Visa and immigration data (APIS) jag har aldrig sett detta tidigare? Brukar ändå flyga 2-3 ggr till USA och jag har ett aktiv ESTA. Behöver jag fylla i detta på Lufthansas hemsida också eller varför vill dem ha den infon?
 

dino_81

Medlem
Är det inte alltid krav med APIS vid resa till ex. USA, Storbritannien och vid flyg över Ryssland?

Brukar gå att fylla i dessa uppgifter där du hanterar din bokning på Lufthansas hemsida.

Finns tidigare diskussioner om detta på forumet.
 

agehall

Medlem
Japp, APIS måste alltid fyllas i när man ska till USA. Men ofta görs det ju vid incheckning eller liknande. Det har svjv ingen direkt koppling till ESTA utan har att göra med att de vill ha koll på vilka som är ombord.
 
Japp, APIS måste alltid fyllas i när man ska till USA. Men ofta görs det ju vid incheckning eller liknande. Det har svjv ingen direkt koppling till ESTA utan har att göra med att de vill ha koll på vilka som är ombord.

Aha okej det var det jag tänkte, så med andra så behöver man inte göra det på Lufthansa hemsida utan man kan gör det vid incheckning :)

Tack för hjälpen!
 
Toppen