Senaste nytt

När ett barn helt plötsligt räknas som vuxen

Per N

Medlem
När man bokar ett rum för två vuxna och ett barn (12 år) så bor barnet oftast gratis. När barnet precis fyllt 13 och räknas som vuxen så blir rummen många gånger rejält dyrare. Finns det några tricks eller är det bara att bita i det sura äpplet och betala? Är det någon SPG Platinum som har erfarenhet av hur det vuxna barnet behandlas gällande lounge och frukost? Vi ska resa till Dubai, Abu Dhabi, Bangkok och Singapore i juni och kommer då att bo på Starwood hotell för första gången med Platinum status.

Edit: Jag förstår att det inte finns några "tricks" utan tänkte mer om någon provat att boka en 13-åring som barn och chansat på att hotellet accepterat detta vid incheckning.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
M

Monkey_Class

Guest
De flesta SPG hotel jag har bott på har 17 år som ålder. Det enda undantaget har varit Westin Cape Coral som hade 12 år. Dottern var då 14 men de sade att iom att jag är Platinum så är det OK så länge som vi får plats - nu fick vi ju en svit så sängar fanns det gott om :)
Kollar jag snabbt på SPG så blir det ingen prisskillnad om man väljer 2+1 eller 3 i t.ex bangkok så länge rummet kan ta 3 pers.
Har du status (lounge) så får alla access till det och därmed gratis frukost/lunch och Hörs de vörse med coctail på kväll.
 

Per N

Medlem
Låter bra om alla får lounge access. När du nämner 17 år som gräns, är det i USA? Jag har noterat på Starwood att på första sidan när man klickar på frågetecknet så står det "Please note that at most Starwood hotels, guests 17 and under are considered Children" men på alla hotell jag kollat österut, UAE, Thailand osv så är det 12 år som gräns. Vilket Starwood tittade du på i Bangkok där det inte var någon skillnad på 2+1 eller 3?
 

Valley

Medlem
Bokade Le Meridien, Hamburg. De körde 12-årsgräns
Blir något billigare (EUR20/natt) att boka rum + extrasäng mot att köra 3 vuxna
 

Per N

Medlem
Vi chansade på några hotell att bara boka två vuxna trots att vi hade en trettonåring med. Ingen som uppmärksammade det trots att dom kollar passen vid incheckning. Kan hända dom ser mellan fingrarna när man har Platinum status.
 
Toppen