Senaste nytt

Köpenhamn-Houston helgen 1-4 maj

oxxax

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa?
    Köpenhamn
  2. Var är din destination?
    Houston
  3. När vill/behöver du resa ut?
    Torsdag den 30:e april eller fredag 1:a maj
  4. När vill/behöver du komma hem?
    Lämna Houston tidigast den 4:e och senast den 5:e
  5. Hur länge vill du vara borta?
    Tors/fredag-måndag/tisdag
  6. Hur många personer som skall resa?
    1 vuxen
  7. I vilken kabinklass?
    Helst First eller Business, men Economy kan duga för rätt pris/poäng.
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med?
    Helst Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person)
    Budget är 4000-10000 beroende på vilken kabinklass. Jag har via ITA Matrix funnit med AA för drygt 4000 SEK i Economy. Jag har en AMEX 2-4-1 som är utfärdad i maj förra året som jag gärna skulle få användning för (om den täcker hela *A). Om det inte går så betalar jag hellre direkt för en plats, men helst hade jag såklart åkt Business eller First. Har ca 360k EBB till förfogande.
  10. Vad är det viktigaste för dig?
    En bra produkt, kort restid och kortast väntetid vid mellanlandning.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen?
    Nej
  12. Övrigt
    Jag Swishar över 1000 spänn i finders fee till den som hjälper mig med en F genom 2-4-1 (om det ens är möjligt).
//oscar
 
Det finns platser i First via Frankfurt-Washington (UA933) och Washington-Houston (UA1275) i business med United den 1 maj, och omvänt hem den 4 maj (UA1031 resp UA932). Gott om anslutningsflyg till Frankfurt från Köpenhamn och vice versa. Kostar 150 000 poäng + skatter och avgifter, kan bokas med vouchern för 75 000 poäng om du ringer SAS i Tallin på telefon 018-4809167.
 

oxxax

Medlem
Det finns platser i First via Frankfurt-Washington (UA933) och Washington-Houston (UA1275) i business med United den 1 maj, och omvänt hem den 4 maj (UA1031 resp UA932). Gott om anslutningsflyg till Frankfurt från Köpenhamn och vice versa. Kostar 150 000 poäng + skatter och avgifter, kan bokas med vouchern för 75 000 poäng om du ringer SAS i Tallin på telefon 018-4809167.

Lovande!! Jag provade att ringa nu, men får göra ett nytt försök kl.9 imorgon. :)
Eller går det att boka på något annat vis och ringa in angående vouchern i efterhand imorgon?
Måste man själv lämna uppgifter om flygen CPH-FRA, eller fixar de det på egen hand (vilket man tycker de borde kunna)?
 
Lovande!! Jag provade att ringa nu, men får göra ett nytt försök kl.9 imorgon. :)
Eller går det att boka på något annat vis och ringa in angående vouchern i efterhand imorgon?
Måste man själv lämna uppgifter om flygen CPH-FRA, eller fixar de det på egen hand (vilket man tycker de borde kunna)?

Du kan ringa in och boka den nu, men då kan du inte använda vouchern. Teoretiskt borde du kunna ringa Tallin imorgon och antingen applicera vouchern på befintlig bokning, eller avboka och boka på nytt. Men det är bara i teorin, i praktiken kan det innebära problem..

När du ringer in är det smidigast att själv uppge vilka flighter du vill åka med, dessvärre är det inte alltid de skarpaste knivarna i lådan som arbetar på ett call center. @Dr. Miles har skrivit en liten guide hur man gör lättast, den finns här: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se

SAS har direktflighter CPH-FRA klockan 10:05-11:35 (SK1637) och 14:05-15:35 (SK675) med lediga platser bonusplatser i Plus. Med byte finns det flera tiotalet anslutningar med alla möjliga bolag, beroende på hur mkt tid du vill lägga på att åka business. :)
 
Last edited:

oxxax

Medlem
Det blev lite knas vilket gjort att jag måste resa den 5:e istället, och jag håller nu på att leta platser (och jag vet att hemresorna i F släpps först imorgon).
Roligast hade ju såklart varit att åka LH via Frankfurt, och det finns plats den 30:e april till Boston där man landar kl.14:35. Därifrån är det dock helt omöjligt att hitta flighter vidare, oavsett tidpunkt och destinatino. Det är så svårt att jag misstänker att något är fel eller att jag gör fel, och jag får följande felmeddelande:

"There were no flights that could be combined. Specify the flight criteria again, as the following circumstances may exist.

・There are no flights with seat availability in the specified segment, or there are no award seats
・You have selected Waitlisted, but a segment is included that is not operated by ANA"

Någon som har bra input? :)
 

Senator

Moderator
Det är svårt att hitta platser med United i First inrikes så nära inpå. Eftersom på linjen BOS-IAH används A319 (8 stolar) och A320 (12 stolar) är det inte många platser kvar efter UAs egna statusmedlemmar har fått sina gratis uppgraderingar.

Om du kan tänka dig en natt i BOS på utresan kan du flyga vidare nästa morgon, dock i ekonomiklass..

Annars är Chicago (ORD) och Toronto (YYZ) ett bra tips att kolla LH F och där det finns bra med transfers till IAH..
 

oxxax

Medlem
Efter att ha lagt större delen av det senaste dygnet på att söka biljetter så knöts säcken i natt ihop när LH släppte F-platser för den 5:e, men bara för att det såklart skulle smyga sig av andra anledningar innan Tallin ens hade hunnit öppna för dagen. :mad:
Tack Jakob Ö. och Senator för hjälp och input!
 

oxxax

Medlem
Minst sagt upp och ned på hur planeringen justeras idag, och nu sitter jag med en biljett CPH-BRU-IAD-HOU-IAD-FRA-CPH där BRU-IAD sker med UA i F och IAD-FRA sker med LH i F. Nu blir man ju lite nyfiken på om ankommande F till Frankfurt har tillgång till den omtalade terminalen, men jag misstänker att det är ett negativt svar.
 
Toppen