Senaste nytt

Någon som har tips på hotell i Senegal (inte Dakar)?

agehall

Medlem
Nu ville du visserligen inte ha tips på hotell i Dakar, men det får du ändå. :)

Som jag ser det, har du två val: Sheraton eller Radisson. Själv föredrar jag Radisson som är lite mindre men mycket modernare. Sheraton har jag för mig ligger ihop med en golfbana, så vill man lira golf är det kanske bättre. Radisson ligger vägg i vägg med ett köpcentrum, så det är skitenkelt att gå och köpa lite snacks etc där.

Flygplatsen i SEN är en mardröm. Massor med folk som försöker "hjälpa" dig och sedan vill ha betalt. Loungerna är bedrövliga och jag vet faktiskt inte om man vill vara där öht. Jag har sett gigantiska spindlar springa över golven och en gång något som jag tror var en råtta, men jag såg det bara i ögonvrån.
 

Tockstew

Medlem
Tack för info.

Låter ju muntert.....är iofs inte rädd för vare sig råttor eller spindlar..... Är dock mer allergisk mot "hjälpare". På Bali blev vi hotade av en dylik individ som tyckte sig ha rätt att bära våra väskor trots oerhört tydliga utrop om att vi inte var intresserade! Sanslöst irriterande.
 

agehall

Medlem
Dessa hjälpsamma personer hittar du nästan överallt i Afrika. På många ställen har de även ID-kort som kan lura de flesta som inte vet bättre att de faktiskt jobbar på flygplatsen och har någon officiell funktion. Så är det dock inte.

En annan sak att tänka på är att Senegal är en f.d. fransk koloni. Detta innebär att du bör tala franska om du vill klara dig bra där. I Dakar går det att klara sig hjälpligt på engelska, men det är inte helt lätt.
 

Jacob

Medlem
Jag har som sagt varit i Senegal men bara i Dakar. Bodde på Pullman som visserligen börjar blir lite småslitet men som har den stora fördel att det är en lugn resort med stor pool, poolbar etc samtidigt som det ligger så centralt man kan komma i Dakar med det stora torget Place de l'Independence bokstavligen utanför hotellentrén och med gångavstånd till shopping, restauranger och sevärdheter.

Annars är Radisson bra, väldigt modernt, men det ligger en knapp mil utanför.

I övrigt har jag dålig koll på Senegal.
 
Toppen