Senaste nytt

Värt att försöka uppgradera till Economy extra till Chicago?

joa

Medlem
Åker med tjejen och grabben (2,5 år).
Hur är flighten till Chicago med avseende på det? Typ av säte beror väl på kärra antar jag?
Att försöka uppgradera till Business vet jag inte om jag vill lägga poäng på.

Och BTW, kan jag uppgradera hela sälskapet på mina poäng och hur gör amn för att få ihop en sådan ekvation? Antar att det är stört omöjligt att hitta få sådana platser bredvid varandra?

Eftersom vi skall vidare till San Diego, gäller uppgraderingen bara en sträcka eller även från ORD till SAN?

Eftersom jag är lite lat, vad "kostar" en uppgradering till extra resp. business per skalle?
 

GOTATH

Medlem
Om du vill uppgradera finns information här: Uppgradera din flygresa - SAS

Om det inte fungerar att uppgradera via hemsidan borde (väl?) Sas kundtjänst kunna hjälpa dig. Det är bara LAN-kärran som har sämre kabin i plus. Seatingen beror helt på hur det är bokat. Har du tur får du platser tillsammans. Om du uppgraderar via Sas gäller det bara på sträckan till Chicago. Du kanske kan uppgradera hela vägen om du använder en Star Alliance-uppgradering. Är osäker på hur just det fungerar...

Kostar 15000 per person GO -> Plus Uppgradering till hgre klass och komfort - SAS
 

joa

Medlem
Tack. Eftersom vi åker i GO så kan man inte uppdatera till Business i förväg verkar det som :-(.
Blir ett försök att uppgradera till BC på plats då...
Lyckas jag är det säkert en och annan som kommer att titta snett på lillgrabben som aldrig flugit förr och är tokpeppad :)
 

Siljevm

Medlem
Alt er bedre enn go! Fri drikke og bedre/mer mat. Ikke feil å kunne be om mer av noe når man har med lite barn. Og bedre sete....
 

Nemo

Medlem
Läs @GOTATH länk. Gå in på optiontown.com och mata in flightnr, efternamn så får du upp vilka möjligheter du har att uppgradera till Plus och Business. Där lägger du pengar (inte poäng) på uppgraderingen. På SAS hemsida kan du önska uppgradering med poäng, det går från Go till Business (dock ej alla bokningsklasser).
 

Johan_G

Medlem
Vad är LAN-kärran och hur är Plus i den?
LAN-kärran är en före detta LAN A340 som SAS har tagit över, man har inte brytt sig om att modda om kabinen utan man kör den med LAN-inredning inuti och SAS-målning utanpå. Har för mig att jag har läst någonstans här på BC att den inte ska vara helt mysig att färdas i.
 
Toppen