Senaste nytt

Seoul-Köpenhamn-Tokyo/Seoul

Hej,

Sitter på Heathrow T5 North lounge och söker efter en bra biljett men hittar inget roligt direkt.

Har bokat in en resa till Asien men har kommit upp en sak som gör att jag måste hem igen och tillbaka senare. Så undrar om någon har några bra/roliga tips på tur.

  • Varifrån vill du börja din resa? Helst Seoul men visst kan flyga till Tokyo. Dock gärna retur flyg till Tokyo då möten där senare.
  • Var är din destination? Köpenhamn
  • När vill/behöver du resa ut? 19-20 Juni
  • När vill/behöver du komma hem? 4-5 Juli
  • Hur länge vill du vara borta? ~14 dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1
  • I vilken kabinklass? ekonomi alt business om det finns bra deal
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Har guld kort Star A och One World så något av dessa. Mycket miles är aldrig fel ;)
  • Vad är din budget? (per person) 15000
  • Vad är det viktigaste för dig? Upplevelse
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Hoppas någon har något roligt tips då det bästa i business jag hittat hamnar runt 25000. Annars klart premium ekonomi med Lufthansa eller British Airways kan ju gå får 15000.

Tack på förhand!
 

Glenn E

Medlem
Aeroflot 19 juni, tillbaka 2a eller 7e juli kostar 15200 i business från Tokyo. 18000 annars
För ekonomi finns det Qatar fr Tokyo för 6000.
 

Dr. Miles

Expert
Hoppas någon har något roligt tips då det bästa i business jag hittat hamnar runt 25000. Annars klart premium ekonomi med Lufthansa eller British Airways kan ju gå får 15000.
Jag har hittat en fare men det finns några nackdelar:
  • Priset är betydligt högre än din budget
  • Tiderna är inte optimala
  • Inte speciellt rolig routing
  • Ej bokningsbar på Qatar Airways, endast på resebyrå
Men annars finns det Qatar Airways Business class Seoul->Doha->Köpenhamn (destination)->Doha->Tokyo för ca 19.600 SEK inkl. skatter.

Screenshot20150419_01.png
 
Toppen