Senaste nytt

Vad har ni för erfarenheter av att flyga United?

Kom över sjukt billig biljett till Bogota via Oslo och New York med United (2400 kr). I economy såklart, men kan ju kanske uppgradera på något vis. Reaktionen bland flygintresserade vänner på min United-bokning är skrattande negativ och läser man recensioner på Skytrax (Airline Rating and Reviews | Airport Rating and Reviews | Seat Reviews så är det oftast mycket synpunkter på hur dom hanterar passagerare vid förseningar osv.

Någon här som har aktuella erfarenheter (2015) av United economy/econoy plus/business på longhaul från Europa och shourthaul inom ifrån USA? Flygplanstyperna är i det här fallet 757-200, 767-400 och 737-700.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Flög med Continental "United" just precis under övergången 2011 i economy från London-New york "newark".

De var en okey service men flygplanet var totalt fullsatt. Eftersom vi flög B757-200 fanns det enbart en gång att sträcka på benen i och den har konstant full av folk. Under servicen skulle folk till toaletten och de var kaos... Väl för guds skull ett gångsäte för sätter du dig längre in kommer du få sitta där.

Uppgradering lär nog bara vara möjlig om du har united miles då en sådan billig biljett är omöjlig att uppgradera med poäng från annat bolag innom Star Alliance. Finns enbart vissa bokningsklasser som är tillåtna att uppgradera med andra bolags poäng, ofta full flex biljetter.

Men billig biljett och maten ombord är typisk amerikansk, enkel och fet.
 

AABack2ARN

Medlem
Glöm inte skaffa ESTA om du inte redan har det och förhoppningsvis är det tillräckligt med tid mellan flygen på till USA eftersom du måste passera amerikansk passkontroll både när du kommer från Oslo och från Bogota.
 

MartinH

Medlem
Jag har flugit United longhaul i både business och ekonomi i år. Ekonomi är som det är, varken mer eller mindre. Ganska likt SAS, kanske lite smidigare med (drink)försäljningen då det är så inarbetat på amerikanska bolag.
Flyg din biljett och var nöjd med det extremt bra priset! :)
 

Glenn123

Medlem
Jag har åkt till sydamerika via USA flera gånger i United eco. Både via NY och Houston. Inga konstigheter dit men hem är rätt slitigt eftersom jag antar du har två nätter i luften? Först nattflyg BOG-EWR/IAH och sen ett till nattflyg EWR-ARN?

2400kr låter som ett riktigt kap. Bogota är en intressant stad. Vart hittade du den biljetten?
 

Harnos

Medlem
Gjorde i veckan en T/R med United Business, Europa - USA i en Boeing 777, hårdvaran är ok men det är trångt både i sätet och i gången, svårt för dom som jobbar att röra sig runt utan att stöta i passagerarna nu och då, servicen och maten däremot tycker jag det var hög klass på, dom ansträngde sig verkligen för att alla skulle ha det bra.
Kan absolut tänka mig United Business igen men åker hellre något av dom Europeiska bolagen om jag får välja.
 
Jag har åkt till sydamerika via USA flera gånger i United eco. Både via NY och Houston. Inga konstigheter dit men hem är rätt slitigt eftersom jag antar du har två nätter i luften? Först nattflyg BOG-EWR/IAH och sen ett till nattflyg EWR-ARN?

2400kr låter som ett riktigt kap. Bogota är en intressant stad. Vart hittade du den biljetten?

Kilroy via flygresor.se. Jag får bevakningsmail där ifrån.
Ja det är två nätter hem via Houston och München. Bokade just en heldag på ett hotell i Houston så man får lite vila.
Jag gillar att testa lite olika produkter, flygplanstyper, bolag och rutter så det blir bara kul :)
 
Toppen