Senaste nytt

Vilken är din favoritö i Karibien?

Jacob

Medlem
Planerar en ny resa västerut och tänkte ta en avstickare till någon av öarna i Karibien denna gång för en långweekend (utgångspunkt Miami).

Som relativt oerfaren på området tänkte jag höra med er lite mer erfarna, vad har ni för favoritö i Karibien? Och varför?
 

perhording

Medlem
Providencia! Ligger utanför Nicaragua men tillhör Colombia. Varför? För att man är i fred, det finns ingenting att göra, förutom att äta, lata sig och eventuellt dyka om man har intresse för det. Och för att det är intressant att ta sig dit! Först skall man ta sig till San Andres, förslagsvis med Avianca från Bogotá, och sedan flyga elvisp (Let L-410 när jag åkte dit) sista biten till Providencia. Lite utanför boxen kanske, men helt i min smak! :)

LET L-410 1.jpg
LET L-410 2.jpg
 

Homer

Medlem
Dominica - den ö som har den i särklass mest spektakulära naturen, regnskogar, kokande sjöar osv. negativt är att stränderna är sisådär och inget nöjesliv/restauranger osv.
 
Last edited:

charmkurs

Medlem
Det är några år sen jag var där, men håller helt och fullt med @Senator om att St Kitts och Nevis är fina. Min favorit är nog ändå Virgin Gorda - den "feta jungfrun" - i (BVI, British Virgin Islands). Vackert (inte minst The Baths), promenerbart, avslappnad stämning och fina resorten The Little Dix Bay om man är begiven åt det hållet.
Dessutom (för flygnördar): Jag var den enda passageraren på flyget, ett litet propellerplan - American Eagle -som flög manuellt från SJU, och av olika anledningar fick jag sitta i cockpit. När vi landat frågade kaptenen om jag var rädd. "Nej, inte särskilt, svarade jag".
"Det borde du har varit" sa han, "landningsbanan är bara 300 meter, så det är farligt att landa här"
Allt gick dock bra - och ön var underbar.
 
Toppen