Senaste nytt

Får jag ta med gäster till Star Alliance lounger som EuroBonus Guld?

Anfield

Medlem
När man har EBG och besöker lounger typ Lufthansa , Swiss, Austrian och andra bolag Star Alliance
Får man ta med sig någon gäst ? eller fru och barn ?
 

Dr. Miles

Expert
När man har EBG och besöker lounger typ Lufthansa , Swiss, Austrian och andra bolag Star Alliance
Får man ta med sig någon gäst ? eller fru och barn ?
Förutsatt att du flyger med en Star Alliance flygbolags flight samma dag (eller nästa dag om flighten avgår strax efter midnatt) kan du som Star Alliance Gold ta med en gäst.
Gästa in hela familj är förmån för EBG på SAS egna lounger. Officiellt gäller inte detta på andra lounger, men du kan alltid fråga snällt loungevärden/värdinnan. :)
 

Agö

Medlem
Lufthansa har en alldeles utmärkt och tydlig guide för "companions".

Guiden finns här.

Som EBG får du ta med dig en gäst. Inte fler. Skapar problem för många med barn men det är en tydlig policy.
 

DonM

Medlem
Förutsatt att du flyger med en Star Alliance flygbolags flight samma dag (eller nästa dag om flighten avgår strax efter midnatt) kan du som Star Alliance Gold ta med en gäst.

Har haft ett problem med att hosta 1 gäst (med Star Alliance biljetter) 2 ggr på Frankfurt under 2014. Bägge gångerna reste min gäst lite senare på dagen (30-90 min efter mig) och då ville inte Draken/värdinnan släppa in gästen. Resonemanget var att han då kunde vara kvar utan mig i Loungen. Fick övertalat värdinnan ena gången, men inte andra.
 

Nemo

Medlem
Har haft ett problem med att hosta 1 gäst (med Star Alliance biljetter) 2 ggr på Frankfurt under 2014. Bägge gångerna reste min gäst lite senare på dagen (30-90 min efter mig) och då ville inte Draken/värdinnan släppa in gästen. Resonemanget var att han då kunde vara kvar utan mig i Loungen. Fick övertalat värdinnan ena gången, men inte andra.
Skriv ut eller hänvisa till staralliance.com De kan be gästen lämna samtidigt som du, men de ska inte neka tillträde även om gästen tar en annan Star Alliance-flight.

1. Guests must enter with an eligible Star Alliance Gold customer and must depart on a Star Alliance airline, though not necessarily on the same flight.
image.jpg
 

Steve

Medlem
Har SAS någon egen lounge i Frankfurt/München eller är det Lufthansa som gäller? Ska boka resa med familjen i sommar och barnen vill gärna testa på lounge-livet! Verkar svårt att gästa in hela familjen på Lufthansa.
 

Jonas H

Medlem
Hos Air China har jag kunnat ta med hela familjen, både in- och utrikes. Jag har dock inget hejdundrande statistiskt underlag.
 

jumbooze

Medlem
Har SAS någon egen lounge i Frankfurt/München eller är det Lufthansa som gäller? Ska boka resa med familjen i sommar och barnen vill gärna testa på lounge-livet! Verkar svårt att gästa in hela familjen på Lufthansa.
SAS har ingen egen lounge i Frankfurt/München och som många säger här, får du endast ta med dig EN gäst in i lufthansa lounge, sen kan du ju alltid fråga försynt om hela familjen skulle gå bra men räkna inte med det.
Gästa familjen är en SAS förmån och inte en Star Alliance förmån.

Här ser du vilka lounger som gäller
Hr hittar du loungen - SAS
 
Toppen