Senaste nytt

Heathrow Rewards (tidigare BAA Worldpoints)

gdaily

Medlem
Upptäckte precis att Worldpoints har bytt namn till Heathrow Rewards. Tänkte sammanfatta det lilla jag vet om detta program.

Intjäning: Man får en poäng per pund köpt med kortet.
(Se Homers tillägg om högre lojalitetsnivåer i inlägg #2 nedan)

Poänguttag:
250 poäng ger i normalfallet 250 miles eller Avios till Avios, Miles&More, Virgin Atlantic eller BA Executive club.
500 poäng ger i normalfallet en £5-voucher för "Airport Shopping", £5 rabatt på Heathrow Express eller £10 rabatt på Heathrows parking.

Jag värdesätter själv 250 Avios till £2.50, och om vi förutsätter att parkeringen inte är den redemption som lockar oss skandinaver mest så innebär Heatrow Rewards en återbäring på 1%.

Notera dock mitt ordval "normalfallet", det förekommer frekventa erbjudanden med dubbla miles till exempelvis BA Executive Club. Exempel gammal tråd på forumet: http://www.businessclass.se/british-airways-executive-club/5746-avios-via-worldpoints.html

Det förekommer också frekventa bonuserbjudanden (när detta skrivs exempelvis 750 extra poäng när man köper vissa solglasögon). Ett annat gammalt exempel från forumet, vad man kan förvänta sig då och då: http://www.businessclass.se/british-airways-executive-club/7493-worldpoints-mega-bonus.html

Heathrow Express:
Man kan som tidigare sagt få rabatt på Heathrow Express med hjälp av kortet. Man kan också få poäng när man köper Heathrow Express-biljetter online (detta är min huvudsakliga intjäning på arbetsresorna). Mer kan läsas här: https://www.heathrowexpress.com/rewards och när detta skrivs finns det också ett erbjudande för nya medlemmar om 300 poäng if you spend £15 in a single transaction with us before 30 September 2013 och det spenderar man ju om man tänker sig köpa en biljett med Heathrow Express.
Notera att man enbart kan få poäng för onlinebokningar.

Jag har också hört att det ska gå att uppgradera på Heathrow Express för 250(?) poäng, men hittar ingen info om det nu när jag söker. I så fall skulle detta innebära en av de bättre användningen av poängen. Låt detta vara ett rykte till vi får det bekräftat.

Extra:
Members will receive 90 minutes of free Wi-Fi in Heathrow, compared to the 45 minutes of free Wi-Fi available to the public. Detta ska komma under juni 2013, vilket i sig är en anledning att ha kortet, om du inte har loungetillgång i London.

Uppsigning: Är du ny användare så Googla runt lite, det ska alltid gå att hitta någon länk med "gratis poäng" eller extra bonus (som ovan) när du skapar ditt konto.
(Se bland annat en 500-poängslänk i Homers inlägg nedan, giltig tom september 2013)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Upptäckte precis att Worldpoints har bytt namn till Heathrow Rewards. Tänkte sammanfatta det lilla jag vet om detta program.

Intjäning: Man får en poäng per pund köpt med kortet.
.

Intjäningen ökar när man passerat vissa nivåer, så var det tidigare också

Loyalty bonuses and premium membership

- Earn 100 bonus points when you've collected 250 standard* points.
- Earn another 100 bonus points when you've collected 500 standard points and enjoy automatic promotion to premium membership.
Premium members earn double points:
2 points for every £1 spent.
2 points for every £10 exchanged at Bureaux de change.
https://rewards.heathrow.com/group/lhr/loyalty-bonuses-and-premium-tier


MEN en intressant förändring är att man kan överföra poäng till andra personers konton

7. EXCHANGE AND TRANSFERENCE

You may transfer points to another Member's account by contacting Heathrow Rewards Customer Service. You may transfer points in this manner up to a maximum of 4 times per calendar year.
https://rewards.heathrow.com/web/lhr/terms-and-conditions


Här är den första sign-up bonusen, 500 poäng= 500 Avios

Executive Club - Collecting Avios with Heathrow Rewards - British Airways

Det finns fö en voucher som man kan använda hur många ggr som helst hos World Duty Free
Shop with us and you can receive £5 off if you spend over £75!
Download your £5 Voucher


Jag vet inte om följande stämmer men om det gör det så kan man ju öppna ett nytt konto, med ny sign-up bonus, efter ett tag

unsubscribe from their emails and your account will close in 3 months.
 
Last edited:

gdaily

Medlem
Welcome to your June newsletter. We have some great competitions and extra points offers for you including 100 points if you update or amend your details*. Just login to your account and select update my details.

100 enkla poäng just nu.
 

doc

Medlem
Måste säga att det var väldigt smidigt att man kan få sitt kort i form av en streckkod i Passbook. Ett mindre kort att ha i plånboken.
 

gdaily

Medlem
Nu ramlade det in ett mail med en gratis uppgradering till First Class på Expressen (fram till december) så kolla era mail.

Det är personliga koder man ska ange... jag kommer säkert ha nytta av min egen kod, men om jag inte åker till London före jul så kommer jag dela med mig av den.

Heathrow Express is the fastest way to and from London. With trains departing every 15 minutes and the journey taking 15 minutes†.

Heathrow Rewards would like to offer you a complimentary first class upgrade when you buy an Express Class Saver ticket*. This offer is bespoke to you, so why not try out this great service today. Simply enter your unique code in the promotional box when you book your ticket online.


• This offer is strictly subject to availability and cannot be used in conjunction with any other promotion or discounted fare.
• Only available online at heathrowexpress.com using the code received via email.
• Railcards cannot be used to purchase this offer.
• Complimentary upgrade code can only be used once and offer applies to one passenger only.
• Tickets must be booked by 31st December 2013.
• Offer valid for a single journey only.
• The ticket is non-transferable, non-refundable and no cash alternative is available.
 

Homer

Medlem
Extra points on Jewellery and Watches

15,000 extra points when you spend £3,750 or more

7,500 extra points when you spend £1,250 - £3,749.99

3,000 extra points when you spend £500 - £1,249.99

750 extra points when you spend £175 - £499.99

Valid 1 November until 31 December 2013


Extra points on Technology
Earn up to 7,500 extra points on technology at Dixons Travel

750 extra points when you spend £175 - £499.99,
3000 extra points when you spend £500 - £1249.99 and
7500 extra points when you spend £1250.00 or more.

Valid 16 October to 31 December 2013

https://rewards.heathrow.com/group/lhr/extra-points-offers
 

gdaily

Medlem
Nu ramlade det in ett mail med en gratis uppgradering till First Class på Expressen (fram till december) så kolla era mail.

Det är personliga koder man ska ange... jag kommer säkert ha nytta av min egen kod, men om jag inte åker till London före jul så kommer jag dela med mig av den.

Får citera mig själv med, upptäckte att koden gäller både tur/retur och upp till sex eller åtta resenärer, så bäst är det om ni använder er kod för en gruppresa. Själv uppgraderar jag mig och chefen, det är bra så får jag fortsätta att boka mina resor själv...
 

Homer

Medlem
Välkomstbonus 1,000 poäng when you spend £25 in a single day at Heathrow before December 31st 2015. + 100 poäng för att man öppnar kontot. Se till att EGJAN15′ finns i fältet "Promotional Code" Heathrow Rewards

Det har ingen betydelse att man anmäler sig via Etihad Guest, det går att växla poängen valfritt till: BAEC, Virgin Flying Club, Etihad Guest, Miles & More eller Heathrow shopping vouchers

Om man redan har ett konto knutet till BAEC kan man öppna ett till med annan e-post adress och växla poängen till något av de andra programmen, alternativt plocka ut vouchers (1.000 poäng ger vouchers för £10)

(rabattkupong på World Duty Free Download your £5 Voucher )

Borde inte denna tråd ligga någon annanstans? Heathrow Rewards är ju inte knutet enbart till BAEC? vad säger chefen? @Martin Björnström
 
Last edited:
Toppen