Senaste nytt

Nedgradering på SJ

mha321

Medlem
Blev igår nedgraderad från 1a klass till 2a klass på SJ. Fick ett gäng SMS fram och tillbaka så jag var tvungen att inga, och killen jag pratade med i kundtjänst menade att anledningen till nedgraderingen var att de lagt in för många 1aklass-vagnar i bokningssystemet - på den avgång jag åkte med fanns helt enkelt inte den vagn jag hade plats i. Jag var långt ifrån ensam om det - ganska många i vagnen jag satt i beklagade sig hos konduktören.

Nåväl, till frågan. I SMS stod tydligt "Ni kommer att kompenseras för komfortändringen". Tittar jag idag på mitt Amex så har de satt tillbaka ca 40kr (!).

Någon som har erfarenhet av nedgraderingar på SJ, och om det finns något mer att hämta eller om det bara är att gilla läget och som vanligt beklaga sig över SJ?
 

mha321

Medlem
40 spänn kan man ju vara utan... Varför lär sig inte bolagen hantera sina misstag bättre :mad:
För att vara tydlig - 40 spänn var nog skillnaden i pris på första och andra i samband med att resan bokades. Det kan ju ofta vara så lite skillnad om man bokar långt i förväg.

På annan feedback låter det som det åtminstone är värt att göra ett försök att reklamera. Så får vi se hur det går...
 

agehall

Medlem
Helt oacceptabelt med 40kr i kompensation. Jag vet inte vad jag hade krävt, men jag hade nog utgått från motsvarande EU261/2004 regler och justerat lite.
 

olo

Medlem
40 kr låter nästan som ett hån! Som jämförelse är det vid ersättning för försening stor skillnad på om SJ är vållande eller om det är Trafikverkets fel. I det här fallet är ju definitivt SJ själva, så de borde kunna bättre.

När jag har hört av mig till SJ Reklamation gällande fel som deras kundtjänst har gjort har jag blivit bra ersatt, så det är min rekommendation: Skriv till oss
 
Toppen