mha321
Medlem
Blev igår nedgraderad från 1a klass till 2a klass på SJ. Fick ett gäng SMS fram och tillbaka så jag var tvungen att inga, och killen jag pratade med i kundtjänst menade att anledningen till nedgraderingen var att de lagt in för många 1aklass-vagnar i bokningssystemet - på den avgång jag åkte med fanns helt enkelt inte den vagn jag hade plats i. Jag var långt ifrån ensam om det - ganska många i vagnen jag satt i beklagade sig hos konduktören.
Nåväl, till frågan. I SMS stod tydligt "Ni kommer att kompenseras för komfortändringen". Tittar jag idag på mitt Amex så har de satt tillbaka ca 40kr (!).
Någon som har erfarenhet av nedgraderingar på SJ, och om det finns något mer att hämta eller om det bara är att gilla läget och som vanligt beklaga sig över SJ?
Nåväl, till frågan. I SMS stod tydligt "Ni kommer att kompenseras för komfortändringen". Tittar jag idag på mitt Amex så har de satt tillbaka ca 40kr (!).
Någon som har erfarenhet av nedgraderingar på SJ, och om det finns något mer att hämta eller om det bara är att gilla läget och som vanligt beklaga sig över SJ?