Senaste nytt

Galleries Club eller 100kr billigare SAS biljett - är det jag som är konstig?

gunry

Medlem
Här har man under ett års tid samlat ihop till ett BAEC Silver till sambon (är BAEC Gold själv). Hon är statuslös i övriga allianser. Nu ska hon resa med en väninna till London i augusti och bokar då utresa från GOT med SAS. OK, tänker jag – Menzies-loungen på Landvetter är ju ändå inte så mycket att hänga i granen.

Nu när det är att boka hemresa från LHR så vill sambons väninna återigen boka SAS. Anledningen? Spara 100 kr. 100 kr! Jag brukar inte använda utropstecken men här kommer ett till! Jag har helt enkelt något principiellt väldigt svårt med faktumet att de tackar nej till (nästan) gratis champagne. Jag menar, hur lång tid tar det innan man tjänat in 100 kr i BA Galleries Club?

Jag vet inte, är det orimligt att bli upprörd över detta?
 

johhenrik

Medlem
Fullständigt normal reaktion tycker jag faktiskt. Så svaret på din fråga är nej. Men pynta den där hundringen du, så de får förstå skillnaden. Sen blir det ingen diskussion. :)
 
A

Aurora

Guest
Kanskje venninnen er glad i å fly SAS? :) Hadde jeg vært venninnen til dama di hadde jeg sagt at jeg var uinteressert i champagne og føler meg best når jeg flyr SAS, så de 100kr har mer betydning enn det :p
 

Senator

Moderator
Jag tror inte att det är ovanligt att tänka så. Sedan tror jag nästan alla som är någorlunda medvetna och relativt objektiva skulle nog ha en bättre helhetsupplevelse på BA i Club Europe över SAS Plus.

Utmaningen är att många inte vet vilka alternativ som erbjuds idag. Fråga @sembl om diskussionen runt bordet hemma hos mig i lördags med några av mina framgångsrika, utbildade och allmänt kunniga vänner. Jag tror diskussionen handlade om vårt BA fynd: ARN-LHR-SIN (stopover) -BKK (destination) -HKG (stopover)-LHR-ARN för 13 000kr. Min nära vän som jag har känt i 22 år utbrast: "men ingen vet ju om detta!".

EXACTLY! ;)
 
Last edited:

Homer

Medlem
Bokar hon före 28/4 så är ju dessutom skillnaden i poängintjäning värd mer än 100kr,
men slösa inte bort din tid med att påpeka detta o_O

Sedan tror jag nästan alla som är någorlunda medvetna och relativt objektiva skulle nog ha en bättre helhetsupplevelse på BA i Club World över SAS Plus.

Skillnaden är ju avgrundsdjup, eller menar du Club Europe?
 

FF#1

Medlem
Jag tror inte att det är ovanligt att tänka så. Sedan tror jag nästan alla som är någorlunda medvetna och relativt objektiva skulle nog ha en bättre helhetsupplevelse på BA i Club Europe över SAS Plus.

Utmaningen är att många inte vet vilka alternativ som erbjuds idag. Fråga @sembl om diskussionen runt bordet hemma hos mig i lördags med några av mina framgångsrika, utbildade och allmänt kunniga vänner. Jag tror diskussionen handlade om vårt BA fynd: ARN-LHR-SIN (stopover) -BKK (destination) -HKG (stopover)-LHR-ARN för 13 000kr. Min nära vän som jag har känt i 22 år utbrast: "men ingen vet ju om detta!".

EXACTLY! ;)

Känner exakt ingen det du beskriver, "folk" har inte någon koll på nått gällande premiumresande, utbud och vad man kan få till i största allmänhet.
Som kompisen som tycke att flyga Pegasus eller vad det nu hette till Dubai var ett fynd, efter 8h bytestid på utan lounge i kaoset på IST lät det annorlunda men det var ju billigast...:)
 

AABack2ARN

Medlem
Det är så många agerar varför bolag som Norwegian klarar sig så bra. Att det sedan blir totalt sett dyrare är en helt annan sak - eller att upplevelsen är sämre (för oss alla). :(

@gunry: Jag tycker du skall kräva att de flyger BA hem.
 
Toppen