Senaste nytt

Nytt incheckningsområde för Air France & KLM (och Air Berlin) på Arlanda terminal 2

Jacob

Medlem
Denna vecka tas ett helt nytt incheckningsområde i bruk på Arlanda terminal 2. Det är en tidigare outnyttjad yta som ligger direkt när man kommer upp från Arlanda Express (Arlanda South), alldeles vid gången mot terminal 3.

Pratade med duty managern på Arlanda och planen är att Air France & KLM ska flytta dit denna vecka. Air Berlin har redan flyttat dit och har tre diskar längst till höger. Betydligt mer yta än tidigare.

De nya diskarna har även utrustning för automatisk baggage drop.

Air-France-KLM-check-in-Stockholm-Arlanda-terminal-2-720x480.jpg
 

Fredrik

Medlem
Bra, även om det inte gör så jättestor skillnad men om även andra delar av infrastrukturen på Terminal 2 flyttar närmare övriga flygplatsen så blir det jättebra.
 

Jacob

Medlem
Bra, även om det inte gör så jättestor skillnad men om även andra delar av infrastrukturen på Terminal 2 flyttar närmare övriga flygplatsen så blir det jättebra.
Den stora fördelen ligger vid tider när det är mycket passagerare som har bagage att checka in, nu finns det yta att köa, tidigare rullade köerna genom en stor del av avgångshallen när det minimala incheckningsområdet inte räckte till.

Air-Berlin-check-in-Stockholm-Arlanda-terminal-2-720x480.jpg
 

AABack2ARN

Medlem
Jag förtsår inte varför man inte kan samla alla oneworld-bolag till ett incheckningsområde och SkyTeam till ett annat? Det borde väl vara mer kostnadseffektivt och möjliggöra kontinuerlig bemanning.
 

jerixon

Medlem
Jag som flyger en del drä ifrån har flera gånger varit förvånad över bristen av service på dett förra området. Ska bli kul att testa nya och se om det är bättre :)
I övrigt tycker jag att terminalen är riktigt fin och loungen väldigt trevlig jämfört med många andra jag besökt för KLM/Skyteam i Europa.
 
Toppen