Senaste nytt

Hur Ryan Air får ekonomi i verksamheten...

Stefan62

Medlem
En skämtsam och ironisk beskrivning av hur Ryan Air arbetar.


Ryanairs direktør Michael O'Leary går ind på en bar i København.
- 1 øl tak.
- S' gerne Hr. Direktør. Det bliver lige 5 kr.
- Hold da op det var billigt!
- Ja... vi serverer den billigste øl i hele København Hr. Direktør.
- Her får man godt nok noget for pengene!
- Jeg kan se at De ikke har et glas med selv, så De får nok brug for en af vores. Det koster 15 kr.
O'Leary skulede utilfreds til bartenderen, men besluttede ikke at brokke sig. Han gik hen imod et bord for at få sin øl serveret der.
- Undskyld men De har ikke booket et bord inden De kom. Det koster 20 kr. ekstra. Hvis De havde booket på forhånd ville det kun have kostet 10 kr. !
- Og undskyld, men De ser ud til at være lidt for stor til vores pladser. Det koster 40 kr. ekstra at De fylder lidt for meget.
O'Leary er tosset nu og påstår at INGEN er så små at de kan holde sig inden for de små pladser, men han accepterer alligevel og tager sin iPad op af sin taske.
- Undskyld igen Hr. Direktør, men normalt tillader vi ikke den slags elektronik herinde, men for 30 kr. kan De købe en tilladelse.
Direktør O'Leary har nu brugt 105 kr. for at få serveret en øl til en femmer. Han er meget utålmodig og råber: " KOMMER DEN ØL SNART ! "
- Desværre Hr. Direktør jeg har netop fået at vide at Deres øl er aflyst pga tekniske problemer og vejret. Her er Deres femmer for øllen.
- Jamen hvad så med de andre 105 kr. Jeg har betalt?
- I henhold til EU loven er vi kun forpligtet til at tilbagebetale prisen for øllen. Tillægs ydelser er ikke omfattet.
- Tak for besøget og husk til en anden gang at vi serverer Københavns billigste øl!
 
Toppen