Senaste nytt

Missing Points

Moco

Medlem
Hej,

Gjorde en uppgradering (fullpris) från B till C med LH i DXB nyligen (DXB-MUC). Poängen kom aldrig och jag fick efterregistrera. Nu har poängen kommit in efter mycket om och men, men endast krediterat för ursprungsbiljetten, dvs ekonomi (B-klass). SAS, som visserligen svarade väldigt fort via Guldsupporten, hävdar att det är en ekonomibiljett, trots att jag skickat in boardingkortet (som säger C), och säger att jag ska lösa detta med Lufthansa. LH svarar inte på mail.

Tips om hur jag bör göra alt. vända mig emottages tacksamt.
 

Moco

Medlem
Skriv upp det på lärdomskontot.

LH ändrar oftast inte bokningsklass så du kan nog glömma att få poäng för den uppgraderade klassen hos SAS.

Ja, lärdom eller inte, nu står det ju iochförsig på deras hemsida att cash upgrades genererar poäng enligt den nya bokningsklassen.

Gör cash upgrades lite då och då på olika bolag och det varierar om poäng ges enligt ny klass eller inte, men nu har det ju informerats/står att så ska ske.
 

agehall

Medlem
Ja, lärdom eller inte, nu står det ju iochförsig på deras hemsida att cash upgrades genererar poäng enligt den nya bokningsklassen.

Gör cash upgrades lite då och då på olika bolag och det varierar om poäng ges enligt ny klass eller inte, men nu har det ju informerats/står att så ska ske.

Har du en länk - det vore intressant att se vad de skriver..?
 
Om du gjorde en uppgradering på flygplatsen kan det hända att de inte ställer ut någon ny biljett, och då får man bara poäng för ursprungsklassen. Har åkt på den minan själv...
 

Senator

Moderator
Är det inte så att "B" ger 100% av distans, samma som affärsklass "P" och "Z"? Som om du har köpt en uppgradering, om inte denna bokas om från bokningsklass "B" till "D, C, eller J" spelar det ingen roll?
 

Moco

Medlem
Om du gjorde en uppgradering på flygplatsen kan det hända att de inte ställer ut någon ny biljett, och då får man bara poäng för ursprungsklassen. Har åkt på den minan själv...

Nej, ställdes ut ny biljett med nytt biljettnummer. Surt, sa räven.

Är det inte så att "B" ger 100% av distans, samma som affärsklass "P" och "Z"? Som om du har köpt en uppgradering, om inte denna bokas om från bokningsklass "B" till "D, C, eller J" spelar det ingen roll?

Jag tror att jag förstår vad du menar. Men P och Z står ju inte som Business?

Mon ikke du har opgraderet til P eller Z? De giver samme point som dyre economy billetter.
EuroBonus partners - Lufthansa - SAS
Jeg har svært ved at tro du har opgraderet til bookingklasse-C - det må have kostet omkring 1300 USD.

Ja, det var dyrt och ungefär vad jag betalade ja. Men nu var inte frågan huruvida det var ekonomiskt försvarbart eller inte. :oops:
 

agehall

Medlem
Jag hade aldrig betalat $1300 för en upgrade på den korta sträckan.

Men de ställde alltså ut en ny biljett? Det tror jag aldrig har hänt mig när jag uppgraderat på LH iaf.
 

AABack2ARN

Medlem
@Moco: Du borde kunna kolla på checkmytrip.com vilken klass de nya biljetterna blev. P och Z är Business Discounted. Det är bara SK (IT) som har lite problem med att vara tydliga i sin kommunikation... Att göra en tabell som tydligt beskriver vad man tjänar verkligen vara en närmast omöjlig uppgift. :(
 
Toppen