Senaste nytt

BC bokningsstress när det dyker upp kampanjer

Jag har tränat in en konstig bokningsstress i min kropp. Jag hoppar på erbjudanden och kampanjer hejvilt och sitter och gör research kring olika möjligheter till att göra fantastiska resor.

Men sen slår det mig att jag ska ju faktiskt inte åka någonstans, jag har bokat upp mina "slots" för 2015 redan.

Senast idag gick jag upp i varv när jag hittade 50% rabatt på SAS awardbiljetter och direkt flyger tankarna iväg på olika möjligheter.

Antagligen är det här något man tränat upp sina sinnen för genom alla dessa år på BC och tidigare Flyertalk.com. Upplever ni samma sak? Om jag säger "du kan flyga Qatar Airways Business Class till Hong Kong för 10 000 kronor" - börjar hjärtat slå snabbare då? :D
 

Fredrik

Medlem
Skojar du? :D

Jag är kraftigt frustrerad över att inte kunna hoppa på kampanjer som kommer. Har bokat upp mig själv och mina semesterar till året är slut och det finns ingen möjlighet att göra mer.

Trots att jag vet att jag inte kan kommer jag på mig själv att kolla om det ändå inte skulle gå.
 

Alf

Medlem
Jag håller med dej, jag drabbas själv av samma symtom. Skillnaden är dock att det är du som varit med om att skapa dessa behov genom detta forum.

När jag väl hittat något och presenterar detta för hustrun blir det oftast ett suckande eftersom hon planerat något annat som att hyra ett senesterhus på Österlen. Inget fel i det, men det finns ju ingen lounge.

Hade också en plan att prova AY nya A350 när den skall komma till Sverige. Biljetterna för detta kostade runt 5000 kr. När jag då såg QR senaste kampanj med ett pris på drygt 10 000 kr t o r till Singapore där man verkligen får flyga A350 i bekvämare konfiguration i C och bättre mat, ja då blir man ju sugen. Singapore med med sina härliga matställen och pool på hotellet. Vad är Helsingfors mot detta.

Det går inte att komma ifrån att detta skapar bokningsstress.
 

ulagun

Medlem
Kan bara instämma.
Vårt problem är att få semesterdagarna att räcka till. Och det gör de inte!
Samtidigt utan BC hade vi aldrig besökt Tblisi, aldrig rest till Miami för 3.200 med .Swiss, inte dragit ned till Geneve över en weekend med SAS för 632kr t.o.r. o.s.v.
Senaste var infon att LH har promotion priser i sin nya Economy Extra. Så det blir deras nya linje Panama i Extra som jag läste om i BC. Och till ett pris som låg under vanlig economy när vi bokade.
Tack BC.
Dessutom har vi numera helt annat resebetende. Förr billigaste möjliga biljetter. Numera mest valuta för pengarna räknat i komfort och poängintjäning.
Optiontown är ett sådant exempel.
 

Per N

Medlem
Absolut, jag kan vara överens med mig själv att det inte ska bokas några fler resor kommande månader men när ett erbjudande dyker upp så försöker man ändå hitta möjligheter att klämma in en till. Det är med viss skräck man läser inkommande mail från något flygbolag, "Nej, säg inte att det är någon bra kampanj"
 

rvarttinen

Medlem
Jo, har liknande känningar när det kommer erbjudanden - vilka går att nyttja för min del, osv. Tyvärr tvungen att hoppa de flesta.

Det leder, dock, till att jag kollar upp nya resmål och rutter. Så, det blir ofta en hel del research.. mer eller mindre kontinuerligt... slutar inte drömma om nya resmål!
 

WTP

Medlem
Det är ngt liknande som orsakar stress hos mig :confused:
Då jag har redan bokat resa till HKG med QR i tidigare i år vill inte ens se de nya erbjudanden de kör, mail från QR tas bort innan jag hinner läsa, hoppar över alla trådar här på BC som heter ngt i stilen med [Business class] Norden-Asien från xx.xxx SEK Har jag varit för snabb? Kunde jag vänta lite till och få ännu billigare...
Då försöker jag zooma ut och få lite perspektiv och övertala mig att det här är egentligen ett i-världsproblem :cool:
 
Toppen