Senaste nytt

Hur undviker jag att bli rånad av United?

eQGo

Medlem
Jag arbetar i Kina och sitter därför på en VPN direkt till USA.
Jag ska boka en resa från PVG till SYR och får ett jättebra pris på $1,172 på Uniteds hemsida.
Kommer ända fram till betalningen och knappar in mitt svenska Diners Club-kort. Efter några sekunder kommer en sida upp som säger att jag har blivit "redirected to another sales point" !! Priset jag får är nu i SEK och 20,000 (!) Ändrar jag plats på hemsidan till Kina får jag ett pris på 9,000 RMB (c:a 13,000 SEK) o_O

Jag har en vän som skulle kunna betala med ett amerikanskt kreditkort
Är det möjligt för mig att få tag på det lägre priset?
 

eQGo

Medlem
Tack Agehall, :)
jag ringde till United här i Shanghai. Deras kontor har stängt ner men man kan köpa biljetter via telefon.

Tjejen jag pratade med sa att priset är kopplat till kreditkortets adress. Tycker det är diskriminerande mot oss svenskar som får betala 20,000 för K-klass.... :eek:

Hon sa dock att det inte var några problem att låta min vän boka från USA med amerikanskt kort, dock verkade hon inte ha jättekoll.... Någon som kan bekräfta att det är ok?
 

Dr. Miles

Expert
Tjejen jag pratade med sa att priset är kopplat till kreditkortets adress. Tycker det är diskriminerande mot oss svenskar som får betala 20,000 för K-klass.... :eek:
Min erfarenhet är också likadant.
Därför kollar jag numera United:s svensk webbsida från början. Då har priset inte ändrats vid betalning.
 

eQGo

Medlem
Min erfarenhet är också likadant.
Därför kollar jag numera United:s svensk webbsida från början. Då har priset inte ändrats vid betalning.
Förhoppningsvis får du då rimliga priser.. Vet du om det är säkert att åka på en biljett som betalats av min amerikanska vän? Kan det ställa till besvär?
 

eQGo

Medlem
Annars finns (fanns?) det en bugg på Uniteds sida så efter man har fått en redirect kan man backa i webbläsaren och då ser man det lägre priset igen. Nu går det att genomföra köpet med vilket kort som helst. Jag gjorde så senast i januari i år.
Jag gjorde som du sa och det verkar fungera. :D
Fick ett mail med min reservation som sa att de bearbetar den och att ett till mail ska komma inom en timma. Hoppas det fungerar....
 

Dr. Miles

Expert
Förhoppningsvis får du då rimliga priser.. Vet du om det är säkert att åka på en biljett som betalats av min amerikanska vän? Kan det ställa till besvär?
United webbsida visar konstiga priser men det ändras ofta rätt när man väljer sista segment.
 
Toppen