Senaste nytt

Hur är economy class på Boeing 787 Dreamliner?

nissefalk

Medlem
Har just läst en hel drös med recensioner på seatguru.com om 787 ekonomi klass, BA, Qatar, Norwegian bla, väl över 95% av dessa recensioner är väldigt väldigt negativa till ekonomi på Dreamlinern, har någon här samma uppfattning eller finns det någon positiv feedback på 787 i ekonomi.
Har själv bara flugit i business med Qatar på 787 och det är ju hur bra som helst.
 
A

Aurora

Guest
Har just läst en hel drös med recensioner på seatguru.com om 787 ekonomi klass, BA, Qatar, Norwegian bla, väl över 95% av dessa recensioner är väldigt väldigt negativa till ekonomi på Dreamlinern, har någon här samma uppfattning eller finns det någon positiv feedback på 787 i ekonomi.
Har själv bara flugit i business med Qatar på 787 och det är ju hur bra som helst.

Tese:
De som bryr seg nok til å skrive en anmeldelse på internett er stort sett mennesker som forventer seg mer enn economy class? :p
 

mha321

Medlem
Utan att ha någon personlig erfarenhet i economy på 787,så kan jag tänka mig att en del kan helt enkelt vara felaktiga förväntningar. 787 har ju hype:ats något otroligt i media (bara det att den heter dreamliner...), ivrigt påhejat av de flygbolag som använder den.

Men i slutändan är det för passageraren ingen större skillnad mot tidigare flygplan, förutom att allt en stund till är ganska nytt. Det är fortfarande en rörformad sardinburk i economy..

Det var min åsikt om 787 i business åtminstone - jättebra hårdvara, men ingen markant skillnad mot en ny A330.
 
Har just läst en hel drös med recensioner på seatguru.com om 787 ekonomi klass, BA, Qatar, Norwegian bla, väl över 95% av dessa recensioner är väldigt väldigt negativa till ekonomi på Dreamlinern, har någon här samma uppfattning eller finns det någon positiv feedback på 787 i ekonomi.
Har själv bara flugit i business med Qatar på 787 och det är ju hur bra som helst.

Har bara åkt där bak i ekonomi och har åkt mer Qatars 787 och är väldigt nöjd med det. Har 5 resor med Qatars 787 i år. (Är flygnörd och älskar Dreamlinern :D)
 

m96olsen

Medlem
Åkte med AirCanada's 787 i helgen och upplevde den inte sämre än genomsnittet. PE såg väldigt trevlig ut förövrigt.
 

crown

Medlem
Jag har åkt 3 gånger med Norwegian 787 till/från USA. Jag har suttit på 6C/24C (mycket benutrymme) samt 28C. Valde 28C mest för att testa de "vanliga" platserna.

På 6C/24C så har man riktigt mycket utrymme för benen men det var väldigt trångt i sidled. På 28C så var det betydligt bättre, men jag måste ändå säga att jag upplever att sidled/width på Norwegian som skall vara 17.2 som trång och detta är ett större problem än benutrymmet. I jämförelse så har jag åkt SAS flera gånger till Asien och suttit på motsvarande 31A/31G och skillnaden i width/sidled har varit enorm trots att det nästan skall vara samma (17.3). Jag får inte ihop det, känns som det är någon sifferlek.

Nu har jag bara åkt Norwegian 787 så andra bolag kanske är bättre. Men är det 3-3-3 så misstänker jag att det borde vara trångt även på andra bolag. Men annars så anser jag att 787 är ett trevligt plan att åka i om man bortser just från trånga säten i eco.

Edit: Flög med Fiji Airways 737-700 bara 3 dagar innan jag flög Norwegian 787 och Fiji skall tydligen ha 17 i width. Fijis säten upplevde jag inte som trånga alls och då flög jag ca 9 timmar i samma plan med ett kort stopp på vägen. Så något lurt är det.
 
Last edited:

Kricka

Medlem
Har provat QR:s 787 i både Economy och Business och de kan ju inte jämföras
samma dag. Tycker dock att det är Ok till Doha i Economy men kanske inte på
en ännu längre resa.
 

chazzie

Medlem
Har åkt United 787a i Y mellan Houston och London. Det är väl inte så stor skillnad mot annan ekonomi, men visst kändes allt fräschare och med ny IFE samt större fönster osv så blev färden lite trevligare. Flygnörd som man är så kanske man bara var tagen av stunden, men som sagt, jag tror ingen hittar sitt Nirvana i Y på en 787:a =}
 
Toppen