Senaste nytt

Vilket bonusprogram?

Har 4 resor bokade med Qatar/Cathay och har BAEC just nu men ska jag hålla mig till BAEC eller ska jag ta Cathays?

QR CPH-DOH-DXB-DOH-CPH
QR CPH-DOH CX DOH-HKG-ICN-HKG-DOH QR DOH-CPH (alla är med CX flightnummer)
QR CPH-DOH CX DOH-HKG-HND-HKG-LHR BA LHR-CPH ( alla är med CX flightnummer förutom LHR-CPH)

Alla flighter är bokade i bokningsklass L
 
Last edited:
Säger oss ingenting, bokningsklass?
Hur planerar du att resa framöver, ekonomi eller business/first?
BA gör ganska stora försämringar på flera håll i ekonomi, bara en varning om du reser mycket eko.
 

Dr. Miles

Expert
Generellt Cathay Pacific/Dragonairs AsiaMiles eller The Marco Polo Club inte bra program för dem som inte flyger med Cathay Pacific/Dragonair ofta.
Deras miles går ut efter en viss period oavsett aktivitet, vilket inte är fallet med British Airways Executive Club.
 

Voyageur

Medlem
Har en liknande fråga som jag skulle behöva hjälp med. Har några resor med QR i Business I-klass (ARN-DOH-HKG tor + ARN-DOH-HKT tor). Intjäningsmässigt är inte status nummer ett med krediteringen då jag har redan EB Guld och Oneworld Sapphire med AB. Att använda poängen till eventuell uppgradering på long haul eller en award resa verkar mer troligt. Har tittat närmare på BAEC, AA och AB men blir inte helt klok på vilket skulle vara bästa val med poängen. Spontan reser mycket och helt oberoende av kontinent egentligen, oftast i business på long haul, eco intra Europa. Tacksam för all expertis!
 

Kricka

Medlem
Håller nog mig till British Airways Executive Club efter att ha räknat lite, når nästan Silver där :)

Tror att det är en bra idé. Räkna med lite strul att få poängen krediterade till BAEC
med just QR. Av de 6 senaste resorna (i år) så har det varit strul med 2. Blir mail-
växling och telefonsamtal och jag väntar fortfarande på TP/Avios för den senaste
resan. Hade mitt kort inlagt i bokningen och visade det vid varje incheckning..
 
Tror att det är en bra idé. Räkna med lite strul att få poängen krediterade till BAEC
med just QR. Av de 6 senaste resorna (i år) så har det varit strul med 2. Blir mail-
växling och telefonsamtal och jag väntar fortfarande på TP/Avios för den senaste
resan. Hade mitt kort inlagt i bokningen och visade det vid varje incheckning..

Okej, tack för infon. Får se hur snabbt det går, har min första QR resa om ca 1 månad
 
Toppen