Senaste nytt

Hur hittar jag awardbiljetter för Miles and Bonus?

etnoy

Medlem
Hej!

Jag och frun har en liten nätt summa poäng på A3 Miles and Bonus, ca 25000 poäng var. Dessa poäng hade vi tänkt att använda till en resa till solen i sommar, t.ex. till Cypern.

Det är lite nybörjarvarning över min fråga eftersom jag aldrig bokat awardbiljetter tidigare. Först och främst har ju ANA gjort om sin hemsida helt och hållet (i morse!) vilket gör att deras tidigare så användbara flygsökmotor inte går att hitta. Någon som har en direktlänk till den sökmotorn?

Sedan ringde jag till Miles and Bonus och möttes av en professionell och bra engelsktalande person. Hon gav mig ett pris på 25000 points + 235 € i skatt per person om man ska resa tur och retur mellan Köpenhamn och Larnaca (LCA). Skatten blev väldigt hög, och detta var på A3-metall via Aten (ATH). Kan man hitta andra routings som är billigare i skatt?

Kan man dessutom söka efter vad awardbiljetter kostar i skatt via t.ex. ITA Matrix? Frun har ju A3 Gold, så därför kanske det vore kul att flyga Austrian Airlines via Wien på utresan och A3 via Aten på hemresan.

Tack för hjälpen! :)
 

etnoy

Medlem

Dr. Miles

Expert
Tack för snabbt svar! På den första länken får jag tyvärr bara en sida helt på japanska där de berättar om sin nya sida. ANA har i morse gått med i Amadeus och gjort om sina hemsidor från grunden, de gamla länkarna stämmer inte.
Jag har inte tillgång till datorn just nu så vänligen väta tills jag kommer fram till min lägenhet eller tills andra svarar.
 

etnoy

Medlem
En märklighet var att agenten sade attt skatt+avgifter skulle vara 235 euro per person, fast när jag tittar på samma biljett på ITA är motsvarande summa endast runt tusenlappen. Är inte det konstigt?
 
Toppen