Senaste nytt

Vilken SAS Business Class är mest "upplevelse"

Fjalar

Medlem
Hej,

Har bokat en resa från Stockholm-Las Vegas i slutet av Juni.

Då har jag bokat in Stockholm-New York i Business Class och hemresa från Chicago med poäng.
Sedan bokar jag connection separat vilket gör att jag i dagsläget har 1 mellanlandning på på varje sträcka.

Såg dock att det även fanns lediga resor på Houston linjen vilken kanske också kan vara ett alternativ? Däremot skulle detta innebära att jag får 2 stopp (Stavanger och Houston) på vägen dit istället.

Så jag tänkte höra om intryck etc. om Houston linjen. Är det värt att ta 2 mellanlandningar på utresa för att få denna upplevelse. Är det SAS nya koncept på New York flighten? Vilket skulle göra att SAS nya business upplevelse tillräcklig på New york (SK903) flighten?
 

NotRyan

Medlem
Hej,

Har bokat en resa från Stockholm-Las Vegas i slutet av Juni.

Då har jag bokat in Stockholm-New York i Business Class och hemresa från Chicago med poäng.
Sedan bokar jag connection separat vilket gör att jag i dagsläget har 1 mellanlandning på på varje sträcka.

Såg dock att det även fanns lediga resor på Houston linjen vilken kanske också kan vara ett alternativ? Däremot skulle detta innebära att jag får 2 stopp (Stavanger och Houston) på vägen dit istället.

Så jag tänkte höra om intryck etc. om Houston linjen. Är det värt att ta 2 mellanlandningar på utresa för att få denna upplevelse. Är det SAS nya koncept på New York flighten? Vilket skulle göra att SAS nya business upplevelse tillräcklig på New york (SK903) flighten?

Jag skulle göra det, det är visserligen inte fully flat stolar i den maskinen, men då det endast är 44 säten i hela planet så blir servicen mycket trevlig. Du ankommer Houston vid en väldigt bra tid också då nästan inga andra internationella flyg ankommer så immigration går (gick för mig iaf.) toksnabbt....
 

Fjalar

Medlem
Okej, okej. Men vet man när Business class till NY och från Chicago till 100% är uppgraderade till nya kabinen? Dvs. hur stor chans det är att man får den nya.
 
Okej, okej. Men vet man när Business class till NY och från Chicago till 100% är uppgraderade till nya kabinen? Dvs. hur stor chans det är att man får den nya.

Det kan vara svårt att veta då dom uppgraderar en maskin per månad ungefär med ett uppehåll under sommarmånaderna. Nu är oftast Airbus 330 som trafikerar på dessa sträckor men det är mycket stor chans att i slutet av 2015 har du prickar in den nya kabinen på dessa ruter. Men man kan ha otur ibland att dom byter till Airbus 340 då SAS inte har så många långdistansplan roterar alla plan olika och ett enkelt fel på något kan få att det andra planen prioriteras på andra avgångar.

Just nu är det enbart 2 st Airbus 330 plan som blivit uppgraderade.
 

Fjalar

Medlem
Tack för de svaren.

Frågan är hur värt det är att skicka iväg poängen nu innan nya kabinen är garanterad då? Hur bra är SAS Business Class med den äldre? Fortfarande bra värde för poängen?
 

Johan Hbg

Medlem
Men, säkert en dum fråga som redan besvarats, hur är business kabinen på svg-iah på privatjet? Samma som nya eller gamla sas kabinen, eller en 3e variant?
 
Toppen