Senaste nytt

Dyraste flygplatstågen finns i London och Stockholm

Jacob

Medlem
Det är London som tar fyra av de fem topplatserna i listan över Europas dyraste flygplatståg enligt en ny undersökning. Heathrow kommer på första plats följt av Stansted och därefter kommer Stockholm Arlanda som har Europas tredje dyraste flygplatståg. Undersökningen har tagits fram av Flightright.co.uk som tittat på 47 flygplatser i Europa och jämfört de dyraste biljettpriserna enligt…
 

jake_f

Ny medlem
Nån som förstår vitsen med Heathrow Express? Man kommer ju inte in till stan och den kostar massor. Underground är ju ett betydligt bättre alternativ från början vilket folk ju också inser det märker man beroende på de desperata Heathrow Express-säljarna i terminalen...
 

AABack2ARN

Medlem
Beror väl förvisso lite på var man skall i London, men jag tycker Heathrow Express + taxi på Paddington kan vara värt sitt pris i vissa fall. Tycker dock att de har höjt priset lite väl mycket de senaste åren.

Skall man till just Picadilly circus (eller någonstans längs Picadilly Line) håller jag med om att tuben är betydligt bättre
 

Richispice

Medlem
Arlanda Express är ju onödigt dyrt i mina ögon. Så pass att det alltid känns mer värt att ta bilen och parkera den på Alfa eller Beta, även om det skulle bli dyrare.

Nån som har insyn i bolaget och vet varför man tar så mycket betalt, förutom för att man kan? Läste för en tid sedan, kanske var det på Businessclass.se, att upphandlingen för linjen Arlanda-Stockholm Central, var en katastrof, att man gjorde bort sig lite.
 

bossefin

Medlem
Har bott på Hilton Metropole (ocharmigt men funktionellt och med billiga familjerum) och då har Heathrow Express varit helt perfekt. Sedan är det ju bara 10-15 min ner till Marble Arch. Men som sagt det beror på vart i staden man siktar.
 

hallgren

Medlem
Åker jag privat till London så väljer jag alltid Heathrow Connect istället för Express. Nästan halva priset, och bara ca 10 minuter längre restid.
 
Har bott på Hilton Metropole (ocharmigt men funktionellt och med billiga familjerum) och då har Heathrow Express varit helt perfekt. Sedan är det ju bara 10-15 min ner till Marble Arch. Men som sagt det beror på vart i staden man siktar.

Jag har bott på Hilton Paddington och då är det ju 50 snabba steg från tåg till hotell :)
 

JohanW

Medlem
Jag och sonen tog Heathrow express då dom hade "kid for free" och vi bodde 800m från Paddington. Tyckte inte det var så blodigt. Tog ju tåget från Malmö till Kastrup och det är ingen direkt billig resa.
 

Palazzi

Medlem
Saknar direktlinjen till London City lite.....var skönt med den korta, och billiga transporten med DLR. Tunnelbanan från Heathrow tycker jag annars är bra, då jag tills nyligen bodde på hotell längs den linjen.
 

Jonas C

Medlem
Tycker som föregående talare att Heathrow Express både är dyrt och meningslöst. Tuben tar visserligen väldigt lång tid men för priset är det mer motiverat + att man ändå måstw byta till tuben om man har Heathrow Express.
 
Toppen