Senaste nytt

Se hur länge aktuell EuroBonus-status gäller?

dodervang

Medlem
Hej!

Jag har sett att flera kompetenta medlemmar på forumet har lyckats se någonstans hur länge deras EB-status gäller. Om jag har förstått det rätt så är det inte så enkelt att bara titta på kvalificeringsperioden då även tidpunkten då statusen uppnåddes har en viss påverkan? Är det någon som kan kasta lite ljus över detta?

Tack på förhand!
 

NotRyan

Medlem
Statusen gäller resterade del av den kvalificeringsperiod statusen uppnåddes + nästa kvalificeringsperiod + 3 månader....
 

dodervang

Medlem
Tack för snabbt svar! Gäller detta även om statusen uppnåddes genom att jag fick den av en annan medlem via "ge bort ett Guld-/Silverkort"?

Det hade onekligen varit önskvärt om det gick att se någonstans när den går ut, så slipper man leta i loggarna efter exakt datum då statusen uppnåddes. Det är speciellt klurigt när statusen uppnåddes precis kring periodens slut eller början.
 

NotRyan

Medlem
Tack för snabbt svar! Gäller detta även om statusen uppnåddes genom att jag fick den av en annan medlem via "ge bort ett Guld-/Silverkort"?

Det hade onekligen varit önskvärt om det gick att se någonstans när den går ut, så slipper man leta i loggarna efter exakt datum då statusen uppnåddes. Det är speciellt klurigt när statusen uppnåddes precis kring periodens slut eller början.

Ja, det gör den...
 

Flood

Medlem
Det hade onekligen varit önskvärt om det gick att se någonstans när den går ut, så slipper man leta i loggarna efter exakt datum då statusen uppnåddes. Det är speciellt klurigt när statusen uppnåddes precis kring periodens slut eller början.

Står på kortet du kan ta fram i SAS-appen.
 

agehall

Medlem
har du sas eb mastercard, diners eller liknende går disse ut på samme dato som statusen din. det gjør samtlige av mine.

Nu har jag inte kortet här, men jag är rätt säker på att det inte stämmer på mitt AmEx iaf, så att titta på kreditkort är nog inte den säkraste varianten för att hitta sitt utgångsdatum.

Jag tycker man ska göra som @NotRyan föreslår och helt enkelt räkna ut det.
 

ekf

Medlem
På EB Mastercard och Diners stämmer perioden, på Amex står det uttryckligen att giltighetsperioden inte är synkad med statusperioden.
I appen har jag inte heller giltighetsperioden angiven på kortet, men visst har det väl funnits tidigare?
Hur som helst så håller jag med om att enklast är att räkna själv...
 
Toppen