Senaste nytt

Rekommenderad plats på Lufthansa Airbus A380 Frankfurt-Miami

Vi ligger alla på olika nivåer i våra flygerfarenheter men den 22 mars ska jag flyga LH462 FRA-MIA och för mig är det stort nog att äntligen få flyga A380 då det är något jag velat göra länge :)

Flyger med en polare och på vanlig ekonomibiljett, så tyvärr inget fancy, men började fundera på om det finns någon speciell sittplats som är rekommenderad före någon annan första gången man upplever A380 och tänkte var annars kan man få tips och råd om det än här?

Plockade dock just upp min bokning på Lufthansas hemsida och noterar att endast ca 20-25 platser står som Available, är det normalt ca en månad i förväg så jag är sent på det?

Stort tack på förhand!
 

Jonas C

Medlem
Försök att välja en plats så långt fram som möjligt i Y kabinen. Hela nedre våningen finns till förfogande, så jag skulle nog föreslå en plats längst fram där du ser motorerna bra :)
 

Kris

Medlem
Indeed i främsta avdelningen. Fick uppfattningen att det dessutom är större changs för lite mer lugn och ro där. Satt där när jag åkte och det funkade fint. Dock är ovanvåningen att föredra... :p
 
Tack för tipsen! Kikade på SeatGuru och Expertflyer före men måste i ärlighetens namn säga att det ofta inte ger mig så mycket i jämförelse med personliga erfarenheter.

Bokade 61B och 61C så länge så man har något åtminstone, hyfsat långt fram. Har inte använt Expertflyer förut men tänkte jag skulle försöka mig på deras seat alert för att hitta en fönsterplats som har ett ytterligare säte bredvid, går inte det?

Man kan lägga upp alert för fönsterplats ELLER två säten bredvid varandra var för sig, men inte i kombination åtminstone som jag tolkar verktyget? (och man kan heller inte lägga upp alert på ev nya fönsterplatser så länge det redan finns en, som dock just nu bara är ensamma)
 

Kricka

Medlem
Rad 61 låter helt Ok ! Satt på 51H igår med LH 572 till JNB, vilket inte var ett bra val.
Personalen har sina skåp med handbagage etc. under trappan till övervåningen och
där springer de var femte minut och hämtar/lämnar grejer. Inget lugn direkt.. Detta är
första gången jag provar 380:an i Economy och det ger inte någon mersmak: dålig
service då FA hade fullt upp att serva vänner ombord, maten förtjänar inte ens att
nämnas och kaffet smakade varmt vatten (men inte kaffe..). De nya stolarna har
så stor elektronikbox under sätet att t blir svårt att sträcka ut benen även för en
"normallång" person. A380:an är ju ett fantastiskt plan, tyst och smidigt men det
känns som detta var sista gången med LH i undervåningen !
Anslutningen till CPT var med BA så vi hade lite mer än en timme i deras utmärkta
Slow Lounge i inrikesterminalen. BA/Comairs gamla 737:eek:r har skönare stolar med
rejält bättre pitch än LH:s A380.
 

agehall

Medlem
Jag har flugit FRA-JNB ett par gånger och brukar välja ett säte i första eller andra raden, där man inte har ett helt säte framför sig. Jag har inte upplevt samma problem som Kricka beskriver, men det kan nog variera beroende på kabinpersonalen.
 
Tack för att ni delar med er av era erfarenheter, uppskattat!
Första lediga sätet just nu är på rad 62 så tror jag blir kvar på rad 61 för nu.
Någon som har någon reflektion kring vad som är normalt med antal uppbokade platser, vi är knappt en månad före och nästan allt ser ut att vara reserverat som det är nu, är det normalt?
 

Marcus01

Medlem
MIn erfarenhet säger att det inte spelar så stor roll hur reservationsläget ser ut 1 månad innan avresa. Något dygn innan brukar det ändå röras om i grytan för att infants ska hamna på rätt plats, ev disabled likaså och dessutom vill ressällskap seatas tillsammans i största möjliga mån. De har väl nån online check in ca 24 timmar innan? Ligg på då och sök de stolar du vill ha.
 
Toppen