Senaste nytt

Hong Kong Flygplats - bagage och Regal Airport Hotel

Mrjoe

Medlem
Har ett par frågor om hur det fungera med bagaget och Airport Hotell.

Har köpt en resa med Turkish Airlines: Köpenhamn - Hong kong i Business class i december/januari.
Kommer att stanna två nätter på Regal Airport hotell i Hong Kong och sedan flyga vidare till Bangkok men med en separat tur o retur flight med Thai Airways.
Hämtar man ut bagaget som vanligt när man bor på Airport Hotell?

Jag har vid andra resor gjort så att när man har olika flighter med olika bolag och om de har samarbete så kan man säga till vid första incheckning att man ska vidare med annan flight och de då fixar så att bagaget går vidare automatiskt med nästa flight.
Men det kanske finns någon gräns på hur många timmar mellan flighterna, bagaget kanske inte får
ligga hur länge som helst på flygplatsen?

Har någon här, bott på Regal Airport Hotell i Hong Kong?

Mvh
Johan
 
Du får hämta ut bagaget som vanligt och ta med dina väskor till hotellet. Sen checkar du in igen när du ska flyga vidare med Thai.

Såvitt jag vet kommer dom inte hålla dina väskor 48 timmar inför nästa flight. Om du ens skulle kunna checka hela vägen tror jag gränsen är 23:59 timmar.
 

Dr. Miles

Expert
Om jag inte minns helt fel, ligger Regal Airport Hotel på landside så du behöver nog att hämta era väskor ifall ni övernattar där två nätter.
Du får hämta ut bagaget som vanligt och ta med dina väskor till hotellet. Sen checkar du in igen när du ska flyga vidare med Thai.

Såvitt jag vet kommer dom inte hålla dina väskor 48 timmar inför nästa flight. Om du ens skulle kunna checka hela vägen tror jag gränsen är 23:59 timmar.
Det är upp till 24 timmar om vi pratar om transit och through check in av bagaget. Jag har gjort prick 24 timmars transit.
 

hoss

Medlem
Jag har bott några nätter på Regis och gillar det skarpt. En LH-chef som checkade in samtidigt tipsade om att uppgradera till Executive Floor och det var ett bra tips. Frukostbuffé samt kvällsbuffé inkl öl, vin och sprit ingick i priset. Utcheckning kl 18 och flera andra fördelar, kolla vid incheckningen.
 
Du skal henten bagagen.

Noget lidt andet.. Hvorfor bor du ved lufthavnen når du har to dage? Det er så enkelt at komme til og fra Hong Kong / Kowloon at det næsten ikke kan betale sig at bo ved lufthavnen - har selv gjort det og vil helt klart vælge at bo centralt fremover.
 

Mrjoe

Medlem
Såvitt jag vet kommer dom inte hålla dina väskor 48 timmar inför nästa flight. Om du ens skulle kunna checka hela vägen tror jag gränsen är 23:59 timmar.
Det är upp till 24 timmar om vi pratar om transit och through check in av bagaget. Jag har gjort prick 24 timmars transit.
Ok, det är 24 timmar som är gränsen, bra att veta, har funderat över detta under en tid.

Jag har bott några nätter på Regis och gillar det skarpt. En LH-chef som checkade in samtidigt tipsade om att uppgradera till Executive Floor och det var ett bra tips. Frukostbuffé samt kvällsbuffé inkl öl, vin och sprit ingick i priset. Utcheckning kl 18 och flera andra fördelar, kolla vid incheckningen.
Det låter trevligt!

Noget lidt andet.. Hvorfor bor du ved lufthavnen når du har to dage? Det er så enkelt at komme til og fra Hong Kong / Kowloon at det næsten ikke kan betale sig at bo ved lufthavnen - har selv gjort det og vil helt klart vælge at bo centralt fremover.
Det blir inte riktigt två dagar utan en dag. Vi anländer på kvällen den 17 december och flyger vidare på morgon/förmiddag den 19 december.
Varför vi överväger att välja Regal Airport Hotell är för att det verka enkelt att bara gå över och checka in o lämna bagaget på rummet, än att
behöva krångla in till centrum med allt bagage. Och farsan är lite kräsen så större rum behövs och senast vi kollade så var det bra pris på Regal Airport Hotell. Har titta på booking på Hong Kong men de flesta hotell har ganska små rum och om man vill ha större så stiger priset.
 
Det blir inte riktigt två dagar utan en dag. Vi anländer på kvällen den 17 december och flyger vidare på morgon/förmiddag den 19 december.
Varför vi överväger att välja Regal Airport Hotell är för att det verka enkelt att bara gå över och checka in o lämna bagaget på rummet, än att
behöva krångla in till centrum med allt bagage. Och farsan är lite kräsen så större rum behövs och senast vi kollade så var det bra pris på Regal Airport Hotell. Har titta på booking på Hong Kong men de flesta hotell har ganska små rum och om man vill ha större så stiger priset.
Ja okay.. Uanset ville jeg stadig bo i centralt hvis det var mig.

I nærheden af lufthavnen findes også Marriott og Novotel. Jeg har boet på begge og de er også glimrende. Begge har gratis shuttle til og fra HKG.

Har i tænkt jer at tage ind til city d. 18, eller vil i bare slappe af i nærheden af hotellet? :)
 

Mrjoe

Medlem
Ja okay.. Uanset ville jeg stadig bo i centralt hvis det var mig.

Har i tænkt jer at tage ind til city d. 18, eller vil i bare slappe af i nærheden af hotellet? :)

Det är klart om det går att hitta ett centralt hotell till ett bra pris och bra storlek på rummet, så är det också intressant. :)

Vi kommer att spendera hela dagen den 18 i centrala Hong kong, titta på ett par utvalda platser, om det nu finns något att titta på
kanske är mer shopping i Hong Kong?

Resan är inte tänkt för Hong Kong utan det är bra ett stopp som blev tvunget. Jag hittade Business biljetter med Turkish airlines för ett
bra pris, jämfört med att åka direkt till Bangkok.
 

henrik l

Medlem
Nu kommer jag inte ihåg hur mycket tid ni har på er. Men ett tips är att ta linbanan från Tung Chung och åka upp till Ngong Ping och titta på världen högsta sittande Buddha staty. Kan rekommenderas om det är hyffast väder och dessutom får ni se "The other side of Hong Kong".
 
Toppen