Senaste nytt

Emirates med Airbus A380 til København fra 1. december

På et pressemøde tidligere i dag blev det klart at Emirates vil trafikere ruten til Københavns Lufthavn med fly af typen Airbus A380 fra 1. december i år. Airbus A380 er verdens største passagerfly og vil i Emirates konfiguration med Business Class og Economy Class kunne rumme mere end 600 passagerer. Med denne ændring af…
 

Magino

Medlem
Känns som en sådär halvskön upplevelse i ekonomi. 600 pers som ska av och på samtidigt och en väldans massa bagage som ska tas hand om.
Ska bli spännande och se om baren blir kvar där den är idag, om den flyttas eller tas bort när de ska trycka in 100 platser till. Samt vad de kommer göra med de utrymmena som idag är duschar.
 

Alf

Medlem
Jag är inte nämnvärt imponerad av A380. I detta fall tycker jag det blir alldeles för mycket PAX. Det mysiga med C försvinner när det är så stort och det blir bara stökigt vid boarding.

Nej tacka vet jag B747, förutom Thai F klass med sina 9 lådor.
 
600 pers?! Om de kan få 85% load rate på det är de värda en applåd.
Jo de är nog inte omöjligt. Dom har ju öppnat Stockholm och Oslo utöver Köpenhamn på väldigt kort tid. Ifrån Stockholm är de väldigt mycket economy-pax som flyger och kan gissa att det är detsamma från Köpenhamn.

Överbokningar i Economy finns mer ofta över vintersäsongen när alla 200 000 Skandinavien skall ner till Asien (Thailand).
 

Magnus_K

Medlem
Min personliga åsikt är att Qatars tider är bättre än Emirates.
Även om man får typ ngt längre restid så slipper man gå upp mitt i natten för att bege sig ut till DXB.
Dessutom bra priser på Qatar också.

En annan positiv sak är också att man kan åka till DWC med Qatar vilket är enklare när man bor i Dubai Marina med omnejd.
 

Bamsefar

Medlem
Jag var på ett event på Lime Travel häromdagen där just Emirates var en av "föredragshållarna" - frågan ställdes om A380 kommer till ARN, och svaret var Nej pga terminalerna inte klarar av A380 (men jag undrar om inte just A380 varit på Arlanda i alla fall, men det kanske var jippo och inget annat?).
 
Jag var på ett event på Lime Travel häromdagen där just Emirates var en av "föredragshållarna" - frågan ställdes om A380 kommer till ARN, och svaret var Nej pga terminalerna inte klarar av A380 (men jag undrar om inte just A380 varit på Arlanda i alla fall, men det kanske var jippo och inget annat?).

Lufthansa hade sin A380 uppe på Arlanda 15 september 2010. Detta var enbart ett PR jippo som gjordes då dom flög runt till flygplatser dom är tänkbara för nödlandningar.

Det var även en A380 från Emirates uppe på Arlanda 18 Februari 2015, dock i en mer tragisk händelse. Medical Emergency med ett sjukt spädbarn ombord som senare dog. Flighten flög Dubai - New York och var tvungna att nödlanda på Arlanda: Emirates Airbus A380 på Arlanda idag 18/2 | BusinessClass.se forum | 300 000 inlägg om resor
 
Toppen