Senaste nytt

45 min byte i Zürich, OK? Europa-Singapore med Swiss

Hinner man med sitt flyg om man bara har 45 minuter i Zurich? Tänkte flyga med SWISS från Arlanda -> Zurich -> Singapore.

Är det samma terminal?
 

FF#1

Medlem
Om jag inte minns helt fel så anländer du till A/B och ska ta dig till E. Det är dock väldigt smidigt och jag tror att 45 minuter räcker.
Antar att du har en genomgående biljett med ett PNR? I såna fall är det Swiss ansvar att du kommer dit du ska.
 

mha321

Medlem
Så länge saker funkar så är det inga problem. Har bytt med 40-45 minuter där flera gånger, och ibland hinner man till och med in på ett kort besök i loungen.

Har du genomgående biljett fixar Swiss det åt dig också. Har även varit med om att de hållit angående plan en stund när flyget in från Stockholm varit försenat.
 
Du hinner. Har bokat den förbindelsen ett antal ggr för resor mellan våra kontor i Stockholm och Singapore. Ingen har ännu missat en connection med LX på ZRH. De har vi något tillfälle fått åka bil om det varit försening från ARN, men aldrig någon som missat sin connection och baggaget har alltid hunnit med.
 

RobHK

Medlem
Samma korta byta för flighter till Hongkong, jag tyckte personligen att man blev stressad den gången flighten ifrån Stockholm var 20 min försenad. Fick springa till gaten. Var någon barnfamilj som va på samma plan ifrån Sverige, de bad mig att säga till att hålla planet innan jag sprang före. När jag väl kom till gaten sa jag att en familj med små-barn är på väg men att de knappast kan springa som jag gjorde. Killen i gaten va sjukt oförstående och börja bläddra i papprena och sa något om "ja vi väntar max 5 minuter till". Men de väntade 15 min till, alla han med och så även bagage.
 
Tack för infon!
Jo genomgående biljett med Swiss, så missar man pga en försening så fixar de nog ny biljett. Nackdelen kan väl vara att nästa plan till Singapore går dagen efter :)
 
Toppen