Senaste nytt

Hotell i Toronto - Yorkville eller Downtown?

fcx

Medlem
Radisson var prisvärt, men kanske inte toppstandard.

Ping @bnr som provade halva hotellutbudet förra veckan :)
 

peterhag

Ny medlem
Beror lite på vad du är ute efter. Tre bra - men kanske inte så spännande - och centrala hotell är Hilton, Sheraton och Marriott. De två förstnämnda är ihopkopplade med Torontos underjordiska "stad", PATH. Marriott Eaton Centre ligger, som hörs på namnet, vägg i vägg med köpcentret Eaton Centre.

Har bott på samtliga tre hotell vid flertalet tillfällen. Uppskattar just anslutningen till de underjordiska gångarna, som är perfekta vintertid då det är kallt, likaså sommartid då det kan bli riktigt varmt.

Yorkville är fantastiskt sommartid, med många bra restauranger, och alla exklusiva butiker som ligger vägg i vägg med varandra på Bloor Street. Dock får du räkna med betydligt högre rumspriser om du bor där uppe.

Westin Harbour Castle är också ett trevligt hotell, men ligger för min smak lite för långt ifrån "downtown".
 

bnr

Medlem
Radisson var prisvärt, men kanske inte toppstandard.

Ping @bnr som provade halva hotellutbudet förra veckan :)

Svarar på pingen... :)

Hej @NewYorkSweden :)
Jag rekommenderar Downtown (t.o.m. utan att ha alltför stor koll på staden) eftersom det är nära till allt. Vi har vänner till familjen som bor i Mississauga, de tyckte att det var jättebra att jag bodde i Downtown eftersom jag skulle turista.

Jag bodde på följande hotell
Natt 1 - Hilton Toronto
Natt 2 - DoubleTree by Hilton Hotel Toronto Downtown
Natt 3 - Hotel Novotel Toronto Centre


Natt 1 - Hilton Toronto
Rum: 1708 - ONE KING BED
Checkade in online och valde rum själv, gick väldigt smidigt på plats.
Rätt schysst utsikt, stort och rymligt rum. Lite taskigt vattentryck, osäker på varför men kan ev. ha något att göra med att det är långt upp?
Smidig incheckning och utcheckning, låg rätt centralt och nära andra hotell (t.ex. Sheraton).














Natt 2 - DoubleTree by Hilton Hotel Toronto Downtown
Rum: 1705 - 1 KING BED ROOM
Checkade in online och valde rum själv, gick väldigt smidigt på plats.
Mindre rum, men jag tyckte att det var betydligt fräschare, kändes mer nyrenoverat. Varm chocolate chip cookie vid incheckning (DoubleTree-grej).
Betalar man med kreditkort så skjuter de in "fakturaspecifikationen" under dörren morgonen för utcheckning. Om allt ser rätt ut så lämnar man bara nyckeln och går när man är klar.











Natt 3 - Hotel Novotel Toronto Centre

Rum: 934 - Executive Room
Bokade inloggad som Accor Platinum, antingen så syntes det inte eller så märkte de inte det eftersom jag aktivt fick fråga efter uppgradering. Erbjöds först uppgradering för 30 CAD men visade kortet och frågade om det hjälpte; blev uppgraderad från Standard Room till Executive Room. Hotellet i fråga är inget att hänga i granen men det var enkelt, rent och funktionellt.
Skillnaden mellan Standard och Executive verkar vara lite större rum, kaffemaskin, lite bättre amenities i badrummet och en större TV.
Låg lite mer "off" jämfört med de andra två hotellen. Utsikten var absolut sämst här, sidan jag bodde på vetter mot något sorts bostadshus(?)











 
Last edited:

chazzie

Medlem
Jag har bott på ett antal DoubleTree by Hilton, vilket jag förstår är Hiltons lite billigare koncept, men jag måste säga att det har varit klart trevliga vistelser vid samtliga tillfällen. Det märks att det är lite bättre standard än "generic" hotell, bättre säng, bättre kuddar, fräschare rum osv.
 

wheaa

Medlem
Kan rena grand hotel and suites som jag tyckte var prisvärt och bra med grymm baconfrukost och jacuzzi på taket!
 

John Mack

Medlem
Har nu bokat en resa till Toronto under World cup i hockey 2016. Många av de bästa hotellen var fullbokade/låsta (pga WC) men jag lyckades boka Shangri-La. Någon som bott där och kan ge feedback?
 
Toppen