Senaste nytt

Du vinner 500 000kr - lägger du pengarna på resor?

Matsson

Medlem
Har tänkt länge på detta och känner mig nödgad att starta tråd.
Scenariot är att 500.000 spänn plötsligt dyker upp på kontot. Vad lägger vi dessa pengar?
1 Köper poäng i lämpligt FFP?
2 Köper First omedelbart?
3 Köper ett antal Biz biljetter då rabatt infaller.?
4 Renoverar köket.......?
5 Byter bil?
6 Smycken till hustrun?
7 Sparar till pensionen ?
8 Syr upp kostym på Saville row alt. Köper klocka.
9 Någonting helt annat........

För mig själv gäller solklart alt. 2
Ni som är ekonomiskt oberoende behöver förmodligen inte fundera över dessa triviala spörsmål, men för oss andra skulle det vara intressant att höra forumets prioriteringar.
Ser entusiastiskt fram emot motiverade svar!!!

Mvh
Matsson
 

agehall

Medlem
Alltså, oavsett hur gott ställt jag har det, så slösar jag inte med pengar. Jag kan våndas över ett inköp på 10kr ifall det inte känns som att det jag köper är prisvärt. På samma sätt kan jag tycka att 30k för en business till Melbourne är riktigt bra värde för pengarna, om jag ska resa dit.

Mao, jag skulle nog inte sätta igång och spendera pengar hursomhelst, utan jag skulle nog fortsätta fundera igenom vad jag behöver för stunden och därefter anpassa inköpen efter behoven.
 
Jag skulle köpa en klocka för ca 70 000 kr (en som jag suktat efter ett bra tag:). Finns det prisvärda poäng att köpa nu när AA och US Dividend går samman? Finns det så köper jag det....
 

agehall

Medlem
Jaha, om pengarna är tvungna att spenderas så blir det nog ett nytt badrum och resa till destination som @FruAgehall väljer för resten, vilket troligen betalas med cash istället för att köpa miles.
 

Jonas C

Medlem
Jaha, om pengarna är tvungna att spenderas så blir det nog ett nytt badrum och resa till destination som @FruAgehall väljer för resten, vilket troligen betalas med cash istället för att köpa miles.
Det är väl ingen ide heller att köpa miles när USDM är dött och LifeMiles gått åt skogen… + Skyhög dollarkurs.
 
Toppen